#1 Skrevet Desember 24, 2009 Lurer på om AAN motoren passer rett på gearkassa på en Audi 80 85mod Quattro. Har nå mulighet for og kjøpe en slik bil og har en AAN motor i garasjen som jeg tenkte å bruke hvis det lar seg gjøre uten å bygge om alt for mye. Hadde jo blitt en artig banebil:evil:. Noen som har gjort dette før og hva må gjøres for å fa det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 24, 2009 clutchhuset passer på aan motoren den og i motorfestene om den har 5'er fra før av:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 24, 2009 Det sitter en 1.8 i bilen nå så da blir det litt jobb da. Men kan du si hva jeg trenger og bytte for og få motoren nedi med tanke på drivaksler,gearkasse,fester,mellomaksel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 24, 2009 ja, du må kjøpe motorfester som du sveiser i rammevangene. ellers er det mulig du kan bruke orginal girkasse om jeg ikke tar helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 25, 2009 Jeg har de originale motorfestene til AAN motoren så da har jeg det meste ser det ut som. Da er det bare å prøve. Takk for info iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 25, 2009 Enten må du bytte svinghjul og clutch eller girkasse AAN har opplagring i svinghjul mens typ 85 har i veiv og tynnere spilnes på kassa også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 25, 2009 (endret) Ok. Har en S2 kasse som sitter på motoren nå. Vet du om den passer på mellomakslingen som sitter i bilen nå. Det er vel kanskje mulig S2 kassa er lengre enn den originale i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2009 Jeg har de originale motorfestene til AAN motoren så da har jeg det meste ser det ut som. Da er det bare å prøve. Takk for info iallefall tenker ikke på de alu brakettene som blir skrudd i blokka, men de disse blir skrudd fast i. disse må kjøpes separat og sveises i rammevanger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 25, 2009 Jeg har di og da jeg skjærte de ut fra bilen jeg tok motoren ut av. Tenkte at de var greit å ha med. Da er det jo bare å kjøpe bilen og starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2009 bytter du kasse må du sjekke at bakdiff har 4.11 utveksling og, 1.8 har vel enda høyere utveksling enn andre 5mere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 25, 2009 Vis d brukes girkasse og diff fra 1.8 hvilket svinghjul og cluth skal brukes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 25, 2009 Vis d brukes girkasse og diff fra 1.8 hvilket svinghjul og cluth skal brukes? 200 3B motor clutch og svinghul er bolton til den kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 25, 2009 Ok. Har en RS2 kasse som sitter på motoren nå. Vet du om den passer på mellomakslingen som sitter i bilen nå. Det er vel kanskje mulig RS2 kassa er lengre enn den originale i bilen Da passer svinghjul og clutch hvertfall RS2 kassa skal være like lang så det burde passe typ 89 kassa er 2cm kortere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 25, 2009 Bra svar på tråden så da er det vel ikke noe å lure på. Blir spennende å prøve ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 26, 2009 Noen som kan svare på om diff typ89 passer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 26, 2009 Noen som kan svare på om diff typ89 passer Passer helt fint den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 26, 2009 Det er jo flott da jeg har et par liggende. Jeg har motor med fester.elnett og hjerne ,Rs2 kasse og diff. Da er bare spørsmålet om diffen passer på mellomaksel. Skulle vel tro det siden kassa passer. Må lage en prosjekttråd så folk kan komme med forslag og synspunkter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 26, 2009 eneste problemet er lengde på akselen i tilfelle men bare å måle lengden på kassene og se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 26, 2009 Hvis det blir snakk om å korte/forlenge mellomaksel så får jeg gjort det gjennom fatter så det er nada stress. Mener å lest her på forumet før at kassa passer men det ma lages nye fester til kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 26, 2009 Ikke værre å hive på en femmer travers så er det løst om det ikke passer med gir fester. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 26, 2009 Ok. Er ganske ny på Audi så er ikke så kjent med hva som går om hverandre. Kan jeg fortsatt bruke alt av det originale i forstillinga feks bærearmer,opphengskuler,nav 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 26, 2009 Skal passe rett over det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 26, 2009 Må det være travers fra samme årsmodell eller passer det fra nyere 80 og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 27, 2009 passer fra nyere også ja ink coupe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 27, 2009 Detta kunne jo ikke blitt enklere. Gammal Audi 80 har vel sikkert ikke de beste kjøreegenskapene men litt senk,stivere foringer og tårnstag så bør vel det hjelpe en del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...