Anbefalte innlegg

Hei hei, sitter å lurer på om jeg skal bli en Audi kunde, etter å ha kjørt Opel i mange år.

Men lurer litt på dette da jeg har fått noen tips om at det har vært litt tull med oljetrykket på de motorene.

Har sett på en 02 mod, A4 1.8T med AVJ motor. Er det samme feil på de også, eller om det er jeg som har snakket med noen som har vært uheldige? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe om dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som virkelig vet:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært litt problemer med oljesilen i bunnpanna, den kan tette seg igjen.

Gjelder særlig biler med mye småkjøring kombinert med longlifeservice.

Dette har vært vanlig på eldre utgaver av 1,8 liter enn du nevner her, men skjer av og til på nyere utgaver også.

Hvis bilen har hatt oljeskift hver 10-15000km og minst en gang i året skal ikke dette være noe problem.

Bror min hadde en a4 med 1,8 turbo med AVJ motor (03-04 mod.) som hadde problemer med oljetrykket, og den var da kun gått 108000 km.

Det viste seg da at det hadde vært lange skiftintervaller på olje og filter, hele 2 år samt ca 25000km mellom skiftene.

Det var også vanlig med et for lite oljefilter, det finnes 2 størrelser å få kjøpt.

Så det er jo bare å sjekke historikken på bilen, så finner du fort ut hvor lange intervaller på oljeskiftet den har hatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.