VVS Sensor kabel, vw vento 96

Anbefalte innlegg

Hallais

Skal ha koblet opp navigasjon på bilen min (Kenwood dv3200) og den trenger signal fra VSS, noen som vet hvor denne kabelen sitter i en vw vento mk3. event. farge?

//Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si sikkert på 1,6l men på min motor/gear fra 96 golf VR6 så er VSS (vehicle speed sensor) på gearkassen. Det er et drev som er skrudd i gearkassen med påmontert sensor. Som sagt ikke sikker på om det er tilsvarende på din men et tips om hvor du kan kikke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :D da skal jeg bare måke fram bilen, få på kupèvarmern så er det å prøve å finne den ledningen og koble litt ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VSS skal sitte originalt i ISO-kontakten på Vento og Golf 3, ihvertfall gjorde den det på 94-modellen som min mor eide. Dette var nemlig pga. at originale VW-radioer var utstyrt med GALA, hastighetsavhengig volumkontroll. Husker ikke fargen på ledningen, men ISO-fargene og plasseringen skal være standarisert på VAG-biler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant svaret når jeg leita på vwvortex forumet. Navigasjonsenheten min sitter i bagasjen og for å slippe å trekke kabel helt frem til konsollen så valgte jeg å gå inn i den Brune ledningen på ABS'en som går til passasjer siden bak ;)

You can get VSS the easiest at the rear ABS sensors. The wiring is located on either side of the back seat, it's the twisted pair that takes off and disappears into the wheelwell from the main harness that runs over the wheel well. Driver's side rear is white/black twisted, pass is brown/black twisted. You want the colored wire, not the black one. Works slick. You may also find VSS at the 3 pin connector on the tranny, also VSS lives at Plug T32/pin 28 of the instrument cluster (Blue connector).

Reverse is black/blue in harness running to rear of car, or right at tail light (easiest to get at is the tail light).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.