Jager på tomgang ved kald motor..

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har i det siste slitt med at bilen fjusker når jeg drar på (over et visst ladetrykk (0,3bar) så rister hele greia), men det som er så rart er at den ellers har fungert veldig bra..

Men nå er det noe som har skjedd. Når motoren er kald så begynner den å jage skikkelig på tomgang, men roer seg når den har blitt varm. Prøvde å kjøre mens den jaget og da hakket den litt..

Noen som har en formening på hva dette kan være??

Håper på svar..

Gjelder en 1.8T APU

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første forslag: Luft mengde måler? Manuell eller Tiptronic?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manuell kjerre ja, men har ikke fått sjekket LMM-en ennå.. Mn vet den har vært litt så som så for ei god stund sia.. den har liksom ikke vist så bra verdier på vag-com.. Men er det ikke noe eget system for tomgang når motoren er kald?? Tenkte kanskje feilen kunne være der en plass.. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste alternativ kan også være gass-spjeld, har du vaier eller elektronisk gass-spjeld? Hadde slik jaging på min forrige a6 med 1.8t, særlig når jeg sto på tommgang i kryss, ble korrigert med gass-spjeld, og trolig en sliten LMM som ble byttet noe senere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.