Bytte viftereim på 2002 Passat 1.9 Tdi

Anbefalte innlegg

Hei,

Er dette noen tungvind jobb?

Ser trangt ut frammi der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er helt klart og ta av fangeren og sette fronten i servicestilling (løsne den og dra den fram så har du 15-20cm arbeidsplass) da er det helt kurrant, du må også av med clima reima, så kan være lurt og bytte den samtidig.

Lurt også og sjekke om frihjulet på dynamo er i orden, og reimspennings demperen sjekk om alt der er ok.

Er en gjenganger på Passat TDI 01-> at frihjul setter seg og foringen på reimspenningsdemperen er utslitt og begynner og gnage på løpehjulet på strammeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er helt klart og ta av fangeren og sette fronten i servicestilling (løsne den og dra den fram så har du 15-20cm arbeidsplass) da er det helt kurrant, du må også av med clima reima, så kan være lurt og bytte den samtidig.

Lurt også og sjekke om frihjulet på dynamo er i orden, og reimspennings demperen sjekk om alt der er ok.

Er en gjenganger på Passat TDI 01-> at frihjul setter seg og foringen på reimspenningsdemperen er utslitt og begynner og gnage på løpehjulet på strammeren.

Hei,

Takk for svar, hvor lang tid tar det ca og sette fronten i servicestilling?

Tenkte på å gjøre dette på verksted da jeg ikke har så god tid selv, men har heller ikke lyst til å betale flere tusen for dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Takk for svar, hvor lang tid tar det ca og sette fronten i servicestilling?

Tenkte på å gjøre dette på verksted da jeg ikke har så god tid selv, men har heller ikke lyst til å betale flere tusen for dette..

Tar fort av fangeren på 10min, og fronten er nok i service stilling innen 20min.

De burde ikke ta så altfor mye for dette, noen klarer og skifte reima mens fortsatt fronten er på, selv om det er sykt trangt.

Tips! Hør med Møller først før du spør på et uorginalt verksted, de bruker garantert kanskje lenger tid på jobben...men så klart timeprisen er lavere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.