Tomgangsproblemer 2000 mod Golf 1.6

Anbefalte innlegg

Brodern kommer på besøk i morgen, og "har med seg et lite problem" sier han...:P

Golfen hans vil ikkje gå skikkelig på tomgang, og stopper relativt ofte med en gang han trør inn clutchen.. Er som nevnt i topic en 2000 mod 1.6.. Er vel 100 hk? Eller er det 105?

Har søkt litt på forumet og ser at det ikkje er et veldig ukjent problem, men finner egentlig ingen spesifikk ting som folk har funnet.... Tenkte jeg skulle sjekke litt vacuumslanger etc først.. Han har skiftet luftfilter nettopp, men ingen endring.. Vet ikkje når plugger var skiftet sist.... Men det skal nevnes at bilen går helt normalt ved kjøring, problemene er kun på tomgang....

Tenkte å ta en diagnose med Vag Com og sjå hva jeg finner der....

Noen som har gode tips om hva vi skal sjå etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunninnstille gasspjeld og evt rense det om det er fullt av dritt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunninnstille gasspjeld og evt rense det om det er fullt av dritt;)

Akkurat sånn var min før også, jaget opp og ned på tomgang stoppet nesten, så stoppet den av og til. Jeg tok ut gass-spjeldet som nevnt ovenfor og det var full av drit, renset det og bilen var etterpå i orden. Du kan evnt sjekke eksostilbakeføringsventil også, men trur feilen ligger i spjeldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi hatt oppe panseret... Og fant vel forhåpentligvis feilen... Slangen mellom luftfilterboks og innsug... Der er en liten slange fra veivhusluftingen, den går innpå innsugslangen.. Denne var morknet opp og hullete rett før "ventilen" som jeg rekner med styrer\føler mengde oljetåke som går innpå motoren... Fikk tapet dette midlertidig i mangel på ny slange, og bilen går som normalt igjen... Så her trakk den nok endel falsk luft... Gasspjeldet såg veldig bra ut, bare litt svart belegg som vi fikk vasket bort...

Men ved diagnose får vi opp feilkode på Lmm også, men har ingen symptomer på at den er dårlig..... Bilen går iallefall som før nå....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en 101hk med motorkode AEH, AKL eller APF. Rens gasspjeld, sjekk innsugsslangen, spesielt der åndeslangen kommer inn på innsugsslangen. Plasten er tynn og sprekker lett, og du får falskluft.

Edit: Det var feilen ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en 101hk med motorkode AEH, AKL eller APF. Rens gasspjeld, sjekk innsugsslangen, spesielt der åndeslangen kommer inn på innsugsslangen. Plasten er tynn og sprekker lett, og du får falskluft.

Fant hull i åndeslangen ja:):) Takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.