Rett olje til tunet Audi TT

Anbefalte innlegg

Hei, det er jo 10 millioner forskjellige typer olje ute på markedet.. å nå starter det å bli lite på bilen og tenkte at det kunne være greit å kjøpe rett olje (og da gjerne en type olje de selger på bensinstasjoner, da det er lettest å få tak i). Noen som har noe å anbefalle til min 1.8T 1999modell Audi TT. Noe spesielt navn på denne oljen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol Edge kjører jeg med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol Edge kjører jeg med.

Samme her,Castrol Edge 10w-60. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke byttet stempler og råder osv går det helt greit å bruke det som står i instruksjonsboken.

Å si at noe annet er bedre blir bare ren synsing, med mindre du kan dokumentere forskjellen med testing på din motor fra en oljelab...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klart at det bli synsing, men noe kommer av erfaring.

har prøvd andre merker, men _jeg_ syntes motoren går stillere med castrol Edge. altså lite ventiltikk

Har prøvd mobil 1 på motoren før, å da ble det merkbart mer ventiltikk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere å kjøpe olje hos en bilrekvisita enn bensinstasjon, du kan fort spare mange hundrelapper på få liter på det..

10w-60 er vel en olje som ofte blir brukt på trimmede biler :) Men er det snakk om nå i vinter er 5w-40 vel så bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg benyttet Royal Purple, fra QMI, de holder til i Mjøndalen, ca 15 km sydvest for Drammen. Det enkleste du kan gjøre er å gå inn på "www.qmi.no"

Produktene deres holder det de lover, har faktisk kun positive opplevelser med oljeproduktene deres. Istedenfor å ramse side opp og ned over hvilket fantastisk produkt osv, (ikke ulikt en del veldig slitsomme selgere) gå på nett og sjekk ut selv.

lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for alle tilbakemeldinger, tok castrol edge og er stor fornøyd.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for alle tilbakemeldinger, tok castrol edge og er stor fornøyd.. :D

Hva er zinkinnholdet (ZDDP) i denne oljen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.