#1 Skrevet Desember 29, 2009 Hei, det er jo 10 millioner forskjellige typer olje ute på markedet.. å nå starter det å bli lite på bilen og tenkte at det kunne være greit å kjøpe rett olje (og da gjerne en type olje de selger på bensinstasjoner, da det er lettest å få tak i). Noen som har noe å anbefalle til min 1.8T 1999modell Audi TT. Noe spesielt navn på denne oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2009 Castrol Edge kjører jeg med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2009 Castrol Edge kjører jeg med. Samme her,Castrol Edge 10w-60. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2009 Har du ikke byttet stempler og råder osv går det helt greit å bruke det som står i instruksjonsboken. Å si at noe annet er bedre blir bare ren synsing, med mindre du kan dokumentere forskjellen med testing på din motor fra en oljelab... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2009 klart at det bli synsing, men noe kommer av erfaring. har prøvd andre merker, men _jeg_ syntes motoren går stillere med castrol Edge. altså lite ventiltikk Har prøvd mobil 1 på motoren før, å da ble det merkbart mer ventiltikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2009 Billigere å kjøpe olje hos en bilrekvisita enn bensinstasjon, du kan fort spare mange hundrelapper på få liter på det.. 10w-60 er vel en olje som ofte blir brukt på trimmede biler Men er det snakk om nå i vinter er 5w-40 vel så bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2010 Personlig ville jeg benyttet Royal Purple, fra QMI, de holder til i Mjøndalen, ca 15 km sydvest for Drammen. Det enkleste du kan gjøre er å gå inn på "www.qmi.no" Produktene deres holder det de lover, har faktisk kun positive opplevelser med oljeproduktene deres. Istedenfor å ramse side opp og ned over hvilket fantastisk produkt osv, (ikke ulikt en del veldig slitsomme selgere) gå på nett og sjekk ut selv. lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2010 takk for alle tilbakemeldinger, tok castrol edge og er stor fornøyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2010 takk for alle tilbakemeldinger, tok castrol edge og er stor fornøyd.. Hva er zinkinnholdet (ZDDP) i denne oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...