#1 Skrevet Desember 29, 2009 (endret) Hei, har fått opp ABS lampa i dashen, men i -85 fantes det lite diagnoseverktøy, så jeg vet ikke hvilke av sensor(ene) som er gåen(e). Hva av muligheter kan det være som gir utslag, som jeg burde se etter? Noen "smørbrødliste" ? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2009 Hvem av sensorene? er vell hvilken sensor? Kan vell bruke et multimeter og måle sensorene med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2009 Har ohmet de til ca. 1200 ohm alle sammen, så det er ikke noen avvik på noen av de ettersom jeg kan måle meg frem til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2009 Du ohmet selvfølgelig mens du snurret rundt hjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2009 Du skal ikke ohme en omdreiningsføler, du må sette multimeteret på vekselspenning og se om den gir noen verdier mens du snurrer hjulet rundt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2009 Det bruker jo å være så mye dritt på de sensorene, så det er vel også bare å plukke dem ut å rengjøre, så finner man ut om de funker eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2009 Du ohmer sensorene for å sjå at ikkje det er brudd i dei. Du måler vekselspening mens du snurrer på hjulet for å sjå om du får signal. Siden du ikkje har brudd er det trulig møkk på abs kransen/sensorene. Dette finner du ut ved å måle vekselspenningen sånn som Vegard skriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2010 Problemet løst, to av sensorene var defekte og en satt for nærme kransen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...