#1 Skrevet Desember 29, 2009 Hva er forskjellen på bremseskiver med borra hull og skiver med streker på? (husker ikke hva man kaller de strakene) Hvor kan jeg eventuelt få tak i skiver og klosser til en 97 a4 b5 1.9 tdi? Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2009 (endret) borra og eller slissa skiver er det. tipper du får brembo til din bil på feks mekonomen el meca. brembo max heter forresten slissa skiver på mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2009 ok tenkte på noen som ikke koster halve skjorta...har titta litt på ebay og litt på NBS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2009 Borring og slissing er for å lede varme samt bremsestøv vekk fortere fra skiven. Derav bedre bremseeffekt når du kjører aktivt. Ved normal bruk så har man ikke akkurat bruk for boredde eller slissa skiver. Men skal man derimot kjøre aktivt gjerne på bane så er det absolutt fordeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2009 men det er jo kult med borra og slissa skiver da hehe skal ha meg det.. driver å titter litt som sagt.. mp bytte skiver på alle hjula da de er merkelig slitte med dype sår... og det er nå metall mot metall på klossene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2009 736for standard skiver og 1382 for brembo max så ca dobbel pris. dyrt syns ikke jeg det var, til rs4 koster en skive bak 6000kr:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2009 Hvis du har borra skiver og bruker de på vinteren, så tar det ikke lang tid før hullene er tettet pga rust. Har ikke erfart det selv, men hørt det fra andre som har brukt borra skiver om vinteren. Jeg vet ikke hvordan det er med slissede skiver, men jeg vil anta at de lider av samme problemet. En fordel med slissede skiver, er at det er enklere å se slitasje, dvs. når skivene bør skiftes ut. Akkurat som dekkmønster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2009 736for standard skiver og 1382 for brembo max så ca dobbel pris. dyrt syns ikke jeg det var, til rs4 koster en skive bak 6000kr:-) Sjekket ikke pris før jeg skrev her.. bare anntok att brembo var dyrt hehe Blir å glo litt kan jo hende jeg finner det billigere på e bukta.. Er det noen andre skiver klosser og callippere jeg kan sette på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2009 Kim Freddy! brakes.no/brems - holder til i lillestrøm! de fikser en god pakke for deg.. de fører EBC og brembo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2009 Kim Freddy! brakes.no/brems - holder til i lillestrøm! de fikser en god pakke for deg.. de fører EBC og brembo Takk for det skal jaggu ta meg en titt der gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...