Defa warm up virker ikke lengre.

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har erfaring med defa?

Jeg har defa warm up med batterilader,motorvarmer, kupevarmer og timer.

Først så ble timeren inne i bilen svart.

Etter å ha koblet timeren fra/til kontakten så virket alt ok igjen.

Da fungerte batterilader,kupevarmer osv ok.

Etter et par dager så virker ingen ting men det er lys i timeren.

Det er en diode på koblingsenheten som sitter under panseret og den skal lyse grønt når en kobler til, denne er død.

Har målt jord og batterispenning inn på enheten så dette er ok.

Noen tips?

morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dioden skal kun lyse når batteriet lades for fullt av laderen dvs 3 Amp. Ved vedlikeholdslading lyser ikke dioden, i følge defa sine hjemmesider.

 

Jeg har også plagdes med min Defa warm up. Jeg slet med det samme problemet at uret ble svart, det låste seg også tidvis slik at det ikke gikk å forandre på starttidspunktene, eller å slå det på manuelt.

Har blitt fortalt av en mekaniker på et lokalt verksted her at kontakten i uret er en del problemer med.

 

Jeg ga opp å lete etter feil og kjøpte meg en smartstart pakke for å bygge på det eksisterende anlegget.

Skal koble dette opp i dag, skal gi tilbakemelding på resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være timeren som det blir nevnt over her.. Du kan eventuelt prøve en tlf inn til KGK Norge på tlf 22884680, de har agenturet på Defa så mulig de kan hjelpe deg..

 

SmartStart pakken er gull verdt synes jeg, min er montert sammen med laderen.

 

Håper det løser seg for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring direkte til defa du :) Ring 32 06 77 00 Fikk hjelp for noe år siden med min varmup:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er smartstart i drift hos meg.

Nå fungerer alt som det skal!!

Gammelt ledningsnett og timer går i søpla!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding.

Skal ta en telefon til defa og høre med de, eventuelt så får jeg invistere i smartstart jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge urene mine ble byttet på garanti etter to drøye år, det var visstnok en feil på noen av de gamle. Men enig med Sigve, ta kontakt med de direkte! De er temmelig greie å ha med å gjøre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen skal hive ut gammelt ledningsnett til Defa-timer (det fra batteriladeren til tidsuret inni bilen) kan de donere det til meg mot at jeg dekker porto, jeg trenger et slikt ledningsnett.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt det samme, men når jeg bruker min Defa Warmup så bilen vanskelig å starte.. Noen som har samme problem? Aldri noe problem når jeg ikke bruker warmup'en. Skal sies at den ikke har stått på veldig lenge når jeg får problemer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som at varmt vann kommer til temperatursensoren for motorstyringen før motoren blir ordentlig varm, slik at motorstyringen tror motoren er varm mens den egentlig er ganske kald ennå. Er noen motorer hvor dette pleier å skje.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som at varmt vann kommer til temperatursensoren for motorstyringen før motoren blir ordentlig varm, slik at motorstyringen tror motoren er varm mens den egentlig er ganske kald ennå. Er noen motorer hvor dette pleier å skje.. :)

 

Er det jeg mistenker ja, tror det er bedre om den står lenger på. Men husker ikke, har ikke brukt den noe særlig i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen skal hive ut gammelt ledningsnett til Defa-timer (det fra batteriladeren til tidsuret inni bilen) kan de donere det til meg mot at jeg dekker porto, jeg trenger et slikt ledningsnett.. ;)

 

Jeg har dessverre delvis ødelagt mitt ledningsnett, samt at deler av det sitter i bilen enda.

 

Men det koster ikke all verden å kjøpe et nytt ledningsnett. mener det var snakk om ca 100-150 kroner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er defa anlegget oppe igjen.

Det var feil på både timer og laderenhet.

Ved bytte av laderenhet så virket alle funksjoner med unntak av programmering på tid.

Ved bytte av Timer så fungerer også programering av start tidspunkt.

 

Litt usikker på hva som har skjedd her siden det er feil på 2stk komponeter, men jeg hadde også et defekt batteri så det er mulig dette er en årsak til at laderenheten blei dau.

Nå virker det i hvertfall.!

 

Ringte direkte til Defa men de satte meg over til KGK, de kunne ikke hjelpe stort men anbefalte meg å kontakte mekonomen på Hamar.

ALL HONNØR til servicen der, de lånte ut deler så jeg kunne prøve å bytte selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordnet seg. Er jo veldig greit med defa warm up i disse kalde tider!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi snakker om WarmUp her, noen som vet hvor mye strøm (220v) dette trekker? Tenker mest på motorvarmeren og laderen, jeg kan selv sjekke hvor mye kupevarmeren trekker. Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorvarmere trekker mellom 600 og 1000W, tror effekten er oppgitt på DEFA's sider.. Verdt hver watt.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa sin slangevarmer for 1,9 tdi trekker 550 watt, (iallefall til avf motorer)

Laderen leverer 3 ampere og ca 13,8-14 volt viser voltmeteret jeg har via smartstart.

Så det blir ikke rare strømforbruket å bry seg om.

Det er kupevarmeren som stikker av med forbruket, hos meg går det 2kw bare der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.