Taktventil problem på AEB motor

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Har eg slik at jeg har skiftet taktventilen på min A4 1,8t AEB motor 2 ganger siden midten av november. Og nå røk den IGJEN! Er det noen som har en anelse om hvorfor den ryker så ofte?

 

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på den som styrer bensindamp inn til kullfilteret?

 

Den har jeg skiftet et par ganger nå også, og nå har det begynt å ''suge'' i bensinlokket igjen.

 

Skal prøve å bytte kullfilter, kanskje denne er tett så det blir for mye motstand? verdt et forsøk ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neinei! Ikke den :)

Taktventilen sitter på innsugs slangen til turboen, styrer ladettrykket. Har normalt 1,3bar i trykk, men når den ryker så har jeg maks 0,5! =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 du mener kanskje?

 

M

 

huh? ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er n75 han mener! Hvis du vet hvilket trykk du skal kjøre på kan du jo sette inn en slik boostkontroller istedet. Men du må likefullt ha en fungerende n75!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, vet at det er mange som har satt på n75 fra tt.

 

Husker ikke helt vilken bokstav den hadde. søk på n75 på søkefunksjonen så finner du den :)

 

n75j ellernoe i den dur

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.