Anbefalte innlegg

Har nå sittet å søkt på forumet, bladd i instruksjonsbok osv., men jeg klarer ikke å finne noen plass som beskriver hvordan man programmerer Webasto'n : rolleyes

Det er en originalmontert Webasto (bensindrevet), og bilen det er snakk om er en -99 Audi A6 2.8. Er av den typen hvor man har betjeningsknappene til Webasto'n i førerdøren.

Noen som kan gi en kjapp innføring i/forklaring på hvordan dette gjøres og/eller som kan sette opp en "How to do"-liste? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne i håp om at noen har noe å bidra med :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal stå i instruksjonsboken. Hadde en slik selv på mion A6 99'. Prøv deg frem....husker ikke helt knappene. Men husker man måtte lukke panelet for å bekrefte valgt tid etc....ene knappen valgte du vel hvor lenge varmeren skulle gå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal stå i instruksjonsboken. Hadde en slik selv på mion A6 99'. Prøv deg frem....husker ikke helt knappene. Men husker man måtte lukke panelet for å bekrefte valgt tid etc....ene knappen valgte du vel hvor lenge varmeren skulle gå.

Ja, det sies at det skal stå i instruksjonsboken, men det gjør IKKE det i den instruksjonsboken jeg har. Ikke sikkert jeg har den riktige instruksjonsboken (står kun om innstilling fra instrumentpanel/kjørekomputer der), så derfor håpet jeg at kanskje noen f.eks. hadde en kopi e.l. av en instruksjonsbok hvor dette sto forklart ;)

Som man ser (på bildet jeg legger ved) så er det jo 5 knapper man kan trykke på.

Trykker man på knappen med det jeg kaller "varmeelement-symbolet" (den knappen i midten) så starter Webastoen å gå umiddelbart.

For å justere klokken(e), så synes jeg å huske at jeg trykte først på "P" og deretter benyttet pil-knappene. Kan det stemme at det var tre forskjellige tidspunkt (kalt 1, 2 og 3) man kunne stille inn?

Men hva er knappen med "viftesymbolet" til? Og hvordan stiller man inn hvor lenge Webastoen skal gå? Og det klokkeslett man eventuelt måtte stille inn, er det klokkeslettet for når Webastoen skal begynne å gå, eller når bilen skal være varm?

Webasto01.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruktimport eller Norsk? Stod i min tyske instruksjonsbok, men jeg fant ut av det uten denne ved å prøve meg frem.

Det jeg husker:

Varmesymbol: starte varmluft.

Viftesymbolet: kjøre kaldluft.

P: Her kan du programmere tiden den skal starte. Du kan sette flere tider, derfor P 1-2-3.

Skal du ha et tidspunkt bruk P 1. Bla med pilknappene for å sette tiden.....så trykker du på P(usikker på om du måtte trykke P) og lukk panelet etterpå! Da er uret aktivt. Prøv en av delene.....åpner du panelet igjen ser du i displayet at den er aktiv, et ekstra varmeikon eller noe i displayet.

Om du trykker mange nok ganger på P skal du vel kunne stille hvor lenge den skal gå, med 15minutters intervall. Bla med pilene, her måtte man vel også lukke panelet igjen for å bekrefte.

Uansett så finner du ut av det ved å prøve deg frem, nå har du en pekepinne. Uansett hva du trykker på gjør du ikke noe galt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto'en går vel i 30 minutter (hvis det funker som den jeg fikk ettermontert i min gamle A3), og tiden du setter den til, er tiden da du vil at den skal starte. Vil du at bilen skal være varm kl. 07.00 må du altså sette til kl. 06.30.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er bruktimportert en gang i tiden, men har norsk instruksjonsbok.

Takk for tipsene så langt, ser nok ut som om det er prøve- og feile-metoden som må fram ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99 var vel siste året den satt i døra, så din inbok er nok for 2000->

Skrur du av døra å sender den til meg skal jeg nok finne ut av det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrur du av døra å sender den til meg skal jeg nok finne ut av det :)

Hehe, kanskje det ja :P

Skal nok finne ut av det, det har bare ikke blitt ennå. Bilen står vanligvis tørt og godt inne i en garasje, jeg er sjelden tidlig ute om morningene, og attpåtil er jeg ute på sjøen halve vinteren. Så har sjelden følt behovet for Webastoen. Men kom til å tenke på at det kanskje kunne være kjekt å vite til man skal på vintertreffet i Funasdalen neste måned ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto'en går vel i 30 minutter (hvis det funker som den jeg fikk ettermontert i min gamle A3), og tiden du setter den til, er tiden da du vil at den skal starte. Vil du at bilen skal være varm kl. 07.00 må du altså sette til kl. 06.30.

Kan det stemme da? I min Volvo setter jeg tiden jeg skal kjøre, så styrer Webastoen selv når den må starte for å sørge for varm motor og kupè.. Sånn var det forøvrig på defa`n på gamle 80`n min også. ( men er det selverfart så har du vel mest sannsynlig helt rett ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en del om det her:

Tusen takk Tom, det ser ut som om dette kan være akkurat det jeg var på utkikk etter! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.