Anbefalte innlegg

Kjøpte en -06 touran for 2 uker siden. Jeg fikk ettermontert fjernstyring T91 på den. Denne har nå låst seg for andre gang, skal inn til Møller for å låse den opp neste uke.

 

Var inn første gang forrige uke da den ikke virket på første forsøk etter innkjøp. Møller låste den opp og foretok feilsøking. Alt ok, og den fungerte ypperlig. I forrigårs ville ikke webastoen starte igjen, og det kom derfor kun kaldluft. Og i går låste den seg (raske blink på fjernkontrollen indikerer dette).

 

Jeg ønsker gjerne å vite om det er andre der ute som har liggnende problem med ettermonterte/originale fjernstyringer, og evnt utbedringer/reparasjoner/erfaringer som ble gjort. Kostet meg nesten 15 000 dette, vært greit at det fungerte, spesiellt akkurat i disse tider.

 

Ved en kjøretur i går ble ikke bilen særlig varm heller, kom aldri opp på mer en ca 70 grader, og kom dårlig med varme også. Men dette er vel pga at webastoen har gått i lås. Vet at disse kan gå i lås ved lite drivstoff på tanken f.eks, men det er ikke tilfelle i denne saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du VEIT med 100% sikkerhet at den ikke har låst seg pga reservetank problematikken så høres det nesten ut som en dårlig montering/installering? Er det sånn å forstå at det blei foretatt feilsøking på hele tilleggsvarmeren etter utvidelse til fj. betjening og at det ikke blei funnet noen feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen varmere på Touran har problemer med: el-vannpumpa ( sirkulasjonspumpe ). Om denne ikke virker overopphetes varmeren for så å stoppe. Etter flere mislykkede forsøk går varmeren i lås. Brennkammerinnsatsen i varmeren kan også gi samme problem og må evt. skiftes. Dieseltilførselsrøret i tanken kan ligge feil slik at det oppstår luftlommer i dieseltilførselen til varmeren. Dette gjør også at den stopper og etterhvert går i lås.

 

For at motoren skal kunne oppnå 90 grader driftstemperatur da det er kaldt ute, er den avhengig av tillegs/kjørevarmeren ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hva Møller finner ut til uka, håper det løser seg. I dag startet ikke bilen heller, batteriet er vel dårlig, får klage på det også samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med samme på golfen min..

Er det noe man kan gjøre eller ikke gjøre for att det ikke skal sje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fungerer webastoen igjen, ikke låst seg så langt. Batteriet ble byttet på garantien så nå fungerer alt som det skal. Kan det være at spenningen blir for lav med dårlig batteri slik at webastoen låser seg mon tro?

 

Et annet spm også, jeg har ikke fått anledning til å bruke webastoen så mye siden kjøp pga problemene nevnt over. Hvor varm blir egentlig kupeèn og motoren ved 1 times bruk av webasto? Jeg synes nemlig ikke at varmen er så mye å rope hurra for egentlig. Og motoren er ikke helt varm den heller. Nå er det jo veldig kaldt skal sies, men etter 1 time med varme hadde jeg forventet at motor og kupè skulle vært varmere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselvarmeren stopper om batterispenningen blir for lav. Som ved lite diesel låser den seg etter noen forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min (06 A4) holder det med 20 minuter, så har coupe en finfin temp (15-20 grader). Kjører 30 minutter når det er kaldere enn 20 blå ute. Motor er også 50 - 60 grader, da jeg ser at temp følereren går litt opp umiddelbart ved start. Har opplevd et par ganger at webastoen har stoppet før den skal, uten at jeg vet grunnen til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man "låser opp" Webasto'en etter at den har låst seg pga for lite diesel på tanken?

Må man inn til Møller med bilen, eller er dette noe man kan fikse lett selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselvarmeren stopper om batterispenningen blir for lav. Som ved lite diesel låser den seg etter noen forsøk.

 

Vil den da og stoppe om batterispenning blir veldig lav ved forsøk på start?

 

For når kulda kom med -26 grader og tåka fra fjorden ble liggende innover ble det tungt å starte. Skikkelig tungt! Antar at det var relativt lav spenning på batteriet ved full belastning av starter da.

Etter kulda kom for fullt har da også webastoen vært død. Inntil jeg fikk fiksa det i går på verksted - og den hadde da låst seg. Dette er da på en -09 Caddy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.