Passat 3bg klunker i forstillinga!

Anbefalte innlegg

Har hørt nå om dagen at det klunker i Passat`n.. Bilen er senket med TA-Teknixs understell, fikk bilen inn hos en kammerat idag og rugget på den. Det klunk i toppen på tårnet, mest på venstre side, jekket opp og løftet hjulene rett opp og det kommer klunk fra toppen.

Sjekka de tre boltene som holder hele topp skåla, de to boltene som holder de to delene til toppskåla sammen, ikke noe løst her.

Er det topplagrene mine som er kvelda, eller er demperen løsnet.. Hva er mest sansynelig?

Har aldri likt topplagrene som sitter på for om sommeren gnukker dem, de er kjøpt hos NBS, harde som pucker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er et problem med alle biler som jeg har montert TA på ihvertfall. mulig det vil hjelpe å bytte lagrene der men jeg er sikker på at det kommer igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme på min . Supersport dempere på den. Byttet alt som kan byttes, men alikevel klunkelyd :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme på min . Supersport dempere på den. Byttet alt som kan byttes, men alikevel klunkelyd :(

Og jeg som akkurat har byttet til supersports dempere på min!!! :((

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk stagene i forstillingen. Har klunkelyd på Passaten jeg også og der er det øvre fremre stag som begynner å bli veldig slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig at topplagrene kvelder så fort´a, monterte den sammen med settet og det er under 6mnd siden!!

Lyden kommer fra helt på toppen av demper/tårn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er sagt. det er ikke noe som heter fjærbeinslager/topplager osv på biler med multilink forstilling.

Er kún foring i toppen av demper.

Det som er vanlig når en har sånn klunkelyd fra dempertoppen er at mutteren ikke er godt nok tighta og den få derfor bevege seg litt, noe som resulterer i en lignende lyd som dere beskriver her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er sagt. det er ikke noe som heter fjærbeinslager/topplager osv på biler med multilink forstilling.

Er kún foring i toppen av demper.

Det som er vanlig når en har sånn klunkelyd fra dempertoppen er at mutteren ikke er godt nok tighta og den få derfor bevege seg litt, noe som resulterer i en lignende lyd som dere beskriver her.

Men det er da ikke normalt at denne lyden kommer nå etter flere mnd uten lyd.. Den har jo kommet nå når det er kaldt!

Men er vel bare å bite i det sure eple å plukke alt ut for å trekke etter da!:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.