Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått tak i et sett originale VW felger av type Samarkand. Disse er vel egentlig til Passat 3C.

Vil ha disse på min Touran. Vil de passe, eller vil de ta i noen steder tro?

De er 8x18, og inpress ET er på 44. Min bil er senket med H&R fjærer, mener de senker rundt 30mm.

Noen som har erfaringer med dette?

Kjempefint om noen kunne komme med innspill angående dette.

Om noen f.eks. har kjørt med lignende bredde og inpress.

Dekk skal jeg ha 225/40-18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har fått tak i et sett originale VW felger av type Samarkand. Disse er vel egentlig til Passat 3C.

Vil ha disse på min Touran. Vil de passe, eller vil de ta i noen steder tro?

De er 8x18, og inpress ET er på 44. Min bil er senket med H&R fjærer, mener de senker rundt 30mm.

Noen som har erfaringer med dette?

Kjempefint om noen kunne komme med innspill angående dette.

Om noen f.eks. har kjørt med lignende bredde og inpress.

Dekk skal jeg ha 225/40-18.

 

Dette skal gå helt fint uten subbing selv med max lastet bil og alle mulige utslag på rattet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for raske svar:)

Har akkurat fått tak i sånne. Håper de blir pene på Touranen.

Har nå 7,5x18 ET49?? tror jeg, VW Charlston, de originale hjulene til Golf R-TSI.

Så da kan jeg kvitte meg med de gamle:)

De nye vil jo da bygge en del mer utover, en kvart tomme+5mm, hvis jeg regner riktig.

Totalt 12-13mm?: klø :

Tror det blir penere på bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for raske svar:)

Har akkurat fått tak i sånne. Håper de blir pene på Touranen.

Har nå 7,5x18 ET49?? tror jeg, VW Charlston, de originale hjulene til Golf R-TSI.

Så da kan jeg kvitte meg med de gamle:)

De nye vil jo da bygge en del mer utover, en kvart tomme+5mm, hvis jeg regner riktig.

Totalt 12-13mm?: klø :

Tror det blir penere på bilen:)

 

8 toms felg med ET44 vil bygge ca 11mm (6,35mm pga bredden + 5mm pga endring i ET) lengre ut enn 7,5 tom ET49 ja.

 

Men mht subbing og "normal" senket bil hvor ikke felgen kan subbe i skjermen direkte (20 tom og strekt dekk på Touran), så er det stort sett bare ET og dekkbredden som betyr noe fordi det er toppen av dekket som subber i skjermen. Med samme dekk (225/40) og 5mm endringen i ET (49-44) så havner dekket 5mm lengre ut og da vil dette bli nesten likt som før mht fare for subbing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker igjen for meget utfyllende og bra info.

Da havner disse på Touranen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.