#1 Skrevet Desember 30, 2009 Faren min har endelig skjønt det han å. Solgte Hondaen og kjøpte Audi nå for en uke siden. Det han nå lurer på er om det er best å kjøre aircondition systemet på auto, eller manuell innstilling nå om vinteren? Han har fått hørt at det er best å ha aircondition på manuell og styre alt selv, noen som mener noe annet? Bil: Audi A4, 99 stasjonsvogn (Om det har noe å si) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2009 (endret) AC'en funker ikke om det er mindre enn 4 grader eller var det -4 grader, husker ikke helt... Jeg liker og kjøre det på manuelt... Bruker ikke kompressoren min da den er fri for gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2009 Jeg bruker nesten utelukkende systemet på auto året rundt. Bare helt unntaksvis jeg bruker noe annet. Når det er under 4 grader ute går ikke AC-kompressoren uansett, og ellers skal den gå så mye som mulig - det er å ikke bli brukt som ødelegger et AC-anlegg. Kjører man anlegget på auto går kompressoren hele tiden når det er over 4 grader, og det er best både for holdbarhet på AC-anlegget og for inneklimaet i bilen. Skjønner ikke at noen ser noen grunn til å styre anlegget manuelt når automatikken klarer det 99% av tiden mye bedre. Bare helt unntaksvis at det er noe poeng i å styre luftretning manuelt, viftehastigheten tukler jeg aldri med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2009 oki Så helst auto året rundt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2009 Jepp, sant som Eyvind sier - AC-anlegg står seg til slutt istykker hvis det ikke blir brukt, og kompressoren går uansett ikke når det er kaldt ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2009 Jeg har alltid hatt mine på auto om sommeren men jeg liker å styre luftstrømmen manuelt også...f. eks på halvkjølige sommerkvelder er det digg å ha vinduer åpne og ha max varm luft til beina hehe. Men som det blir sagt ovenfor; AC er ikke på i dette været uansett. Jeg pleier å ha bilen i varme haller/garasjer/verksteder/vaskeplasser på vinteren hvis det kan la seg gjøre...kjøre motoren varm og så slå på AC'n. Bare for å bruke den lite granne på vinteren og. Lønner seg å gi den litt rens av og til også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2009 Jeg pleier å ha den på auto. Det fungerer knall. Styrte manuelt varme opp på ruta igår for å tine ruta, men så var det på auto igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2009 Og folk er vel klar over at AC er også er gromt på annet enn varme solskinnsdager. Det er genialt bra i fuktig vær året rundt og på vinterdager når både en selv og passasjerer har dratt snø inn så gulvmattene er søkkvåte? Unger, bikkjer og stae damer er ikke alltid like flinke til å sparke snøen av skoene før de går inn i bilen. AC'en tørker nemlig en del av lufta som kommer inn, og bilen tørker raskere opp innvendig. På to like taxier som sto med "fotbad" etter heftig kjøring på lørdag kveld/natt i julebordstida, sto begge på tomgang med vifte og varme på max med gløtt på rutene bak(for raskere utlufting/tørking). Bilen med AC (som var aktivert) var knusktørr inni etter en drøy time, mens den andre ennå hadde søkkvåt dørk bak. Jeg kjørte dessverre vogna uten AC, fordi eieren aldri skjønte det med komfort for verken sjåfører eller passasjerer. Use it if you got it, er et amerikansk ordtak som godt kan brukes når det er snakk om AC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...