#1 Skrevet Desember 30, 2009 Ser ut som jeg mangler oljelampen i displayet for ser den ikke når jeg skrur på tenningen.. . Hvor skal den være? Noen måter og teste den på uten og tappe ut all oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2009 Den skal jo lyse før du får startet motoren og får opp oljetrykket ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2009 Lyser ikke i det hele tatt, men hvor skal lyset være? ser ut som jeg mangler lyset øverst i midten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 31, 2009 Finnes det en oljesensor som registrerer hvor mye olje / trykk det er i systemet?? har en følelse på at min er relativt død.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 31, 2009 Kommer vel litt an på hva slags instrument bilen din har det her. Om du har med eller uten FIS. Uansett står det vel en oversikt i instruksjonsboka til bilen om hvilke lamper som er hvor i instrumentet. Ang føler/bryter sitter det iallfall en trykkbryter på oljefilterholderen. Kan jo hende den er defekt. Om bilen har motor beregnet for longlife intervall servicer, har den også en nivå/kvalitetsføler i bunnpanna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2009 Kommer vel litt an på hva slags instrument bilen din har det her. Om du har med eller uten FIS. Uansett står det vel en oversikt i instruksjonsboka til bilen om hvilke lamper som er hvor i instrumentet. Ang føler/bryter sitter det iallfall en trykkbryter på oljefilterholderen. Kan jo hende den er defekt. Om bilen har motor beregnet for longlife intervall servicer, har den også en nivå/kvalitetsføler i bunnpanna. Den er uten FIS. Noen måter å finne ut om motoren er beregnet på longlife intervaller?? Må også etterfylle olje 1 gang i månden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2009 Da er vel oljelampa i en av de små "rutene" i instrumentet tror jeg. Usikker. Du ser under på bunnpanna om det sitter føler og kontakt der. Rett ved tappepluggen isåfall. Bil før 1999 har neppe longlifemotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2010 Noen måter å finne ut om motoren er beregnet på longlife intervaller?? Hvis du går til Møller (ser da at bilen har vært hos Møller) så får du skrevet ut historikken til bilen. Ser fort da om bilen har blitt kjørt på longlife-olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...