Hva er følgende? Ord å utrykk (svensk)

Anbefalte innlegg

02a Låda = Girkasse, men hva er 02a for en type??

 

2e motor = Hvilken er det?

 

spridare = Huh?

 

kolvar = Huh? (noe til G60)

 

Noen som vet av noen "tekniske" svensk norske ordbøker? Eller er det noen svensker på forumet som kan fungere som oversetter?

 

 

Mvh:

Han som ikke kjenner en eneste svenske....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spridare= Dyser

Kolvar=stempler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

02a er girkasse koden, og 2e er motorkoden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha.

 

Kanskje det hadde vært en ide å lage en liten side på klubbsidene med litt tekniske oversettelser for folk som vurderer å handle deler og ting i utlandet?

 

Sikkert tysk, nederlandsk, sveitsisk(?), svensk og dansk som er mest aktuelt?

 

Hadde vært fantastisk for meg for eksempel.

 

Bare en ide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

02a er girkasse koden, og 2e er motorkoden.

 

Men de sammsvarer jo ikke med de vi har..... eller?

 

Jeg mener å huske at girkassa mi hadde 3 bokstaver som kode....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkasser til VW fra midten av 80-tallet har tre bokstaver. 1.8i motorene (90hk) har tre bokstaver. Ihvertfall etter det jeg kjenner til... 02A tror jeg er en GTI kasse. Mulig til GTI 16v...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkasser til VW fra midten av 80-tallet har tre bokstaver. 1.8i motorene (90hk) har tre bokstaver. Ihvertfall etter det jeg kjenner til... 02A tror jeg er en GTI kasse. Mulig til GTI 16v...

 

 

Oki, Takk!

 

Da skjøner jeg bittelitt mer. (fantastiske brukt priser i sverige!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

02A er ikke en girkassekode med en girkassetype.

Denne girkassentypen sitter i G60,passat(88-96)og også golf III gti.

Denne kassen er noe kraftigere enn 020 kassen som er den vanlige golf II og III kassen.

2E er derimot en motorkode.2 liters 115 hk.Sitter i Passat og golf III.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Cato sier så er 02A og 020 ikke koder, men typer. Hovedforskjellen er at 02A har vaier til giroverføringen, mens 020 har stag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er strengt tatt ikke noe språk som heter "sveitsisk" - de største delene av Sveits snakker en variasjon av tysk eller fransk, men retoromansk og italiensk er også brukt.. Skal ikke være enkelt.. ;)

 

Med vanlig tysk får man til det meste, i skriftspråket er det lite som skiller sør-tysk og sveitsertysk.. En tysktalende sveitser skjønner vanlig "Hochdeutsch" uten problemer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er strengt tatt ikke noe språk som heter "sveitsisk" - de største delene av Sveits snakker en variasjon av tysk eller fransk, men retoromansk og italiensk er også brukt.. Skal ikke være enkelt.. ;)

Mr. Perfect! ;)

 

Da lærte ihvertfall jeg noe nytt om girkasser i dag da. Har bare hørt snakk om 020 kasser på 8v gti, så tenkte kanskje at... ja, ikkesant... Må slutte å tenke, det kler meg ikke.

 

Og krig og fred og politikk og sånn... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Undrer på mere.

 

Hva er en RP motor??? Hvilken er det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RP er en 1.8l med Monojet på 90hk. Satt i Golf, Jetta og Passat. (86-91)

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RP er en 1.8l med Monojet på 90hk. Satt i Golf, Jetta og Passat. (86-91)

:)

 

Oki. Takketakk

 

Hvordan vet dere alt dette? Faen jeg får jo svar på alt! =) Herligth!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Undrer på mere.

 

Hva er en RP motor??? Hvilken er det da?

 

Du kan finne ut det meste om motorkoder, kasser og tilgjengelig utstyr på denne siden: http://www.doppel-wobber.de

 

(Motoren = motorer og Getrieben = girkasser. Da har du litt mer info for å benytte deg av denne fantastisk informative sida).

 

RP er en 1,8 90hk.

 

Hilsen Andreas

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man finner også motorkoder i ATKE programmet. Om du lurer på hva ATKE er så finner du sikkert masse om du søker. :)

 

 

Edit: :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man finner også motorkoder i E**A programmet. Om du lurer på hva E**A er så finner du sikkert masse om du søker. :)

 

og VW blir sååå fornøyd om vi skriver det ordet på forumene våre. Dirk Plettner http://www.derby2.de hadde mye problemer med trussel om søksmål fra VW fordi forumsmedlemmer posta bilder fra Onkel. Bare å skrive ordet er ikke bra... Derfor bruker vi AKTE eller Onkel;) Og du har helt rett i det du sier:D

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og VW blir sååå fornøyd om vi skriver det ordet på forumene våre. Dirk Plettner http://www.derby2.de hadde mye problemer med trussel om søksmål fra VW fordi forumsmedlemmer posta bilder fra Onkel. Bare å skrive ordet er ikke bra... Derfor bruker vi AKTE eller Onkel;) Og du har helt rett i det du sier:D

 

Hilsen Andreas

Bra av deg å quote posten hans slik at navnet står der selv om SAB har forandret på hans post... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra av deg å quote posten hans slik at navnet står der selv om SAB har forandret på hans post... : rolleyes

 

Godt poeng, det er ordnet : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.