Ryggelysbryter A6 '98 tiptronic

Anbefalte innlegg

Har en A6 hvor ryggelyset lyser hvis jeg tar den fra P til D, Hvis jeg tar den nedenom 4 og opp igjen til D blir det som regel borte. Noen som har hatt liknende problem? Hvor sitter egentlig ryggelysbryteren på disse bilene med tiptronic?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvordan dette henger i sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger ikke den i multifunksjonskontakten på kassa da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter det en bryter et sted på kassa da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en A6 hvor ryggelyset lyser hvis jeg tar den fra P til D, Hvis jeg tar den nedenom 4 og opp igjen til D blir det som regel borte. Noen som har hatt liknende problem? Hvor sitter egentlig ryggelysbryteren på disse bilene med tiptronic?

Vipp opp lokket rundt gir spakk,vist den ikke er der så sitter den midt på kassa på v,side... Mulihget for at den er full med dritt,så den trenger rengjøring eller smøring.. Verdt et forsøk :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, da skal jeg ta en kikk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel på høy tid å oppdatere denne saken :)

Fant til slutt ut at det var multifunksjonsbryteren som sitter på venstre side av girkassa (i kjøreretning) som var synderen. Delenummer på denne er enten 01V 919 821 D 8-polet eller 01V 919 821 B 10-polet. Prøvde først å ta av bryteren for å rengjøre den, men det hjalp bare litt, og det ble ikke helt bra. (Leste at det ikke var mulig å åpne denne bryterem, men det er fullt mulig å åpne bryteren for å rense den innvendig, men den er naglet sammen, så man må borre opp naglene og sette i nye nagler eller erstatte de med skruer og muttre. Fikk til slutt tak i en brukt bryter fra et hoggeri.

Ganske enkel å bytte, man skrur bare av det venstre girkassefestet (husk å sette opp noe å hvile kassa på mens du tar av festet) så kommer man til på torx skruene bryteren sitter festet med. Lurt å være obs på at dette er størrelse 27 i torx, ikke 25 som jeg trodde først, jeg holdt på å ødelegge skruene på min! Bryteren kan være litt lei å ta av siden den ofte irrer fast i en styringstapp som den sitter i. Må bare lirke og lirke til man klarer å lure den av.

Nå er i alle fall ryggelyset helt perfekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.