Montere Webasto i Golf 3 1,8 '94

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpt meg en bil nr 2 og har en komplett Webasto liggende som jeg tenkte å få inn så snart som mulig.. (-20 °C her nå..)

Det er jo god plass, og enkelt å komme til alle slanger osv, så regner med at dette skal gå greit. Men, jeg har et par spørsmål før jeg går i gang.

1. Noen som har gjort dette før? :)

2. Bensin, kan jeg koble meg inn på tilførsel i motorrommet? Følger med egen pumpe til webastoen.. Vet noen biler krever egen slange bak og inn i tanken... håper jo å slippe dette..

3. Det finnes jo komplette howto manualer til flere biler. Kjøpte denne til min forrige bil, som ble solgt før A6 avanten kom "hjem" pga familieforøkelse, og fikk tak i manual til den, men MB og G3 ligner ikke så mye :) Er det noen som sitter på noe slikt?

Godt nytt (varmt) år!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå funnet noen bilder og litt tekst på et tysk forum.

Det ser ut til å være ideelt å plassere brenneren ved siden av batteriet, mot støtdempertårnet.

Slangene inn til varmeregisteret er jo også veldig enkle å koble seg til, så dette ser ut til å gå ganske greit.

Det som gjennstår nå er å finne ut av bensintilførsel. Som spurt om i mitt første innlegg, så er "problemet" nå å finne tilførsel.

I bilde nr to vedlagt her, er det et bilde som viser webasto sin eksterne drivstoffpumpe tilkoblet returrøret til tanken via et t-stykke. Noen som kan fortelle meg hvor dette bilde er tatt? :) Står jo på den ene hjelpeteksten at det er den orginale bensinpumpen som er der. Hvor sitter denne?

100_1534.JPG

100_1533.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den orginale bensinpumpen sitter i tanken bak, hvis du letter på matter og kledning i bagasjerommet så sitter den under det sorte runde lokket..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.