Koble radio over tenningsnøkkel på A4 B5

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få det til slik at radio slåes av sammen med tenningsnøkkel. Jeg har en -97 S6 C4 der radio slår seg på og av med tenningsnøkkel. Det var montert uorginal radio og jeg satte i en annen med Dab radio i B5, men fant ingen kabel med styrestrøm. Men det må jo være mulig det på B5 også, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min skrur seg av når du vrir av tenninga, henter bare styrestrøm fra tenninga.

Husker ikke hvilken ledning, men brukte bare mulitmeter å knota litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min skrur seg av når du vrir av tenninga, henter bare styrestrøm fra tenninga.

Husker ikke hvilken ledning, men brukte bare mulitmeter å knota litt

Ja, det vet jeg er mulig, men da må vel tenninga stå på for å få liv i radioen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var det du ville jeg, at radion skrus på når tenning er på, å skrur seg av når tenninga er av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrestrøm skal det være i b5. Skal tilogmed være mulig at spiller er på helt til du drar ut nøkkel.

Har du målt med multimeter på div. kontakter og evnt. ledninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrestrøm skal det være i b5. Skal tilogmed være mulig at spiller er på helt til du drar ut nøkkel.

Har du målt med multimeter på div. kontakter og evnt. ledninger?

Dette er hva jeg ser etter ja. Det er slik det funker i andre Vag biler slik at spiller slår seg av når man tar ut nøkkel. Men har ikke funnet styrestrøm nei. Litt rart med tanke på at det har stått i orginal radio en gang.

Det skal det gå an å sette på radio uten å sette på tenning. Å ha radio over tenning er ikke den beste løsning.

Men nå når jeg vet det skal være styrestrøm er det bare å lete videre.

Takk Per Jonny :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte krysskoble to ledninger, så vidt jeg husker var styrestrømmen en rød ledning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har holdt på i flere timer i dag. Kun en ledning det er spenning på og den har konstant strøm. Den er rød med en blå strek. Ellers er det 3 til. En til jord, en til aktiv antenne (spenning fra radio) og en med parklys. Så den finnes rett og slett ikke den som følger nøkkel.

I min -97 S6 funker det slik at jeg kan slå på radio uten nøkkel og da vil den ha strøm i 2 timer. Ved å sette i nøkkel vil radioen stå på til det bli tomt for strøm. Når man da tar ut nøkkel så slår radio seg av.

C4 er jo en gammal bil og B5 skulle vel ha litt nyere konstruksjon så det er veldig rart det ikke finnes noe styre strøm.

Jeg får ta meg en tur til Møller å høre med de. De burde ha et svar på dette. Men det er rart ingen andre har vært ute for dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rød (tenning) og gul (batteri)... kansje disse to er byttet om? det var det i mitt tilfelle...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra hvis du får til dette, for dette skulle jeg gjort på min A4 også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rød (tenning) og gul (batteri)... kansje disse to er byttet om? det var det i mitt tilfelle...

Joda, dette vet vi alle. Men det er kun på radio siden av kontakten de er gule og røde.

Slik det er i dag er den gule og røde koblet sammen til denne ene med konstant strøm på.

Men problemet er at det finnes kun 1 stk kabel fra bilen med spenning på og den er konstant. Det burde vært en med styrestrøm på også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.