#1 Skrevet Desember 31, 2009 Har 1stk AUDI med AEL motor som må tvinges i gang når det blir kaldere enn -18 (dette var ikk no problem før) Får å få startet må jeg "kinne" i 30sekunder++ noe som er mer enn batteriet mitt liker. Jeg har tatt ut og målt glødepluggene der var motstand 0,7 ohm noe som jeg mener er ganske så perfekt.. Noen som har vært borti detta før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 31, 2009 Lenge siden registerskift? Har du fortsatt den gamle feilkoden fra trykksensor? Når oppstod tregheten? Fyrer den lett i varmere vær? Lenge siden nytt dieselfilter? Kmstand?.....osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2010 (endret) Jupp feilkoden er på plass finner ikke helt ut hvor feilen ligger på den. registerreim og dieselpumpereim ble byttet jeg i slutten av juli, olje og dieselfilter byttet i oktober. Bilen har nå rullet 402000. Tenkte jeg skulle prøve å ta kompresjonstest samt belastingsprøve på batteri. (batteri er ca 2 år gammelt) kan jo kanskje være at motoren trenger en overhaling pga høy km... Tregheten oppstår når det er kaldere enn ca-18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2010 Når den startes i varmt vær er den slik at den fyrer tvert når den først tenner, eller må den "dras i gang" og fyrer mer og mer til den til slutt går av seg selv? Er det som sist beskrevet kan det tyde på at den begynner å få litt dårligere kompressjon, og da øker startproblemene med lavere temperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2010 korrekt det er kun når det er grisekaldt ute at problemene oppstår. Skulle vise seg at det er for lav kompresjon som gjør at jeg får problemer trur du det hjelper med motorrens eller kan jeg like gjerne røske ut motoren med en gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2010 Fyrer den på første slaget når det er varmt så tviler jeg på at du har dårlig komp. Da er det heller andre problemer som har oppstått underveis. Jeg ville derfor satt litt mer inn på å finne en annen årsak fremfor å først som sist bare anta at slitasje er årsaken. DERSOM det skulle vise seg at motoren er mekanisk sliten eller at det er fullt av koks under stempelringene så er det ikke annet som fungerer enn å åpne den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2010 EUREKA!! I dag fikk jeg ånden over meg å pusset og gnukket litt på lediningene som går til glødepluggene, å jaggu fyra ho ikke opp i -27.. Det skal også sies at jeg kanskje burde ha gjort dette før jeg dro igang denne tråden, men man lærer så lenge man lever. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2010 EUREKA!!I dag fikk jeg ånden over meg å pusset og gnukket litt på lediningene som går til glødepluggene, å jaggu fyra ho ikke opp i -27.. Det skal også sies at jeg kanskje burde ha gjort dette før jeg dro igang denne tråden, men man lærer så lenge man lever. Kanskje det er noe jeg får prøve å feilsøke litt på også. Når jeg var på fjellet i nyttårshelgen med -20 så er det takket være godt batteri at jeg fikk starta. 30sekunder på starteren harka den seg igang, og røykla halva Vaset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...