Viberasjoner i eksosanlegget på A4 B6 03 mod

Anbefalte innlegg

Eksosanlegget på bilen min vibrere ganske mye når motoren er kald. Har skiftet alle festene samt sjekket alle festene inn til motoren. Også sjekket motorfestene. Alt er som det skal. Vibreringen bruker å gi seg når motoren har nådd 90 grader.

Er da en 1.9TDI motor med 107000 km på telleren.

Noe forslag til hva det kan være? Har ikke koblet den til vag-com å lest ut evt feilmeldinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka varmeskjolde, om bilen har et sånt da.

Dette var løst på min golf å skapte vibrasjon og støy. Hørtes ut som anlegget skulle falle av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selve eksosanlegget som vibrerer. For om man holder på ende røret så stopper det, men begynner igjen med en gang man slipper.

Glemte å skrive at det gjelder kun når bilen står på tomgang. Det stopper om man øker turtallet med bare 50-100 rpm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få bilen på bukk, og du finner nok problemet fort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt den oppe på løftebukk å sett, men finner ikke noe synlig feil som kan være årsaken :P Trodde det ville bli borte når jeg hadde skiftet eksosfestene men den gang ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk flexidelen på eksosanlegget, den blir slapp etter hvert.

Jeg plagdes med det på 02 passaten min, og jeg festet en slangeklemme midt over flexien, og da ble det bedre.

Har også montert et ekstra feste for frontrøret, da det var veldig langt fra utløpet på turboen og til det fremste festet på eksosanlegget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk flexidelen på eksosanlegget, den blir slapp etter hvert.

Jeg plagdes med det på 02 passaten min, og jeg festet en slangeklemme midt over flexien, og da ble det bedre.

Har også montert et ekstra feste for frontrøret, da det var veldig langt fra utløpet på turboen og til det fremste festet på eksosanlegget.

Takk for godt tips :) Da skal jeg prøve dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.