Anbefalte innlegg

Ja..da sitter jeg i klisteret som så mange andre.

Det gjelder en 2001 modell A6.

Det er -21 ute..og bilen starter ikke.. Kanskje ikke så uvanlig i vinterhalvåret..

Etter sist gang jeg brukte bilen har den stått med Defa warm-up, og det er noen dager siden, og man skulle jo tro den skulle starte fint..men nei da.

Starteren drar som bare det..men det virker ikke som det kommer noe bensin fram til motoren.

Vanligvis når jeg starter bilen, så høres den en liten summelyd i det jeg vrir om nøkkelen, denne mangler nå, så jeg tenker bensinpumpe i første omgang.. Kan vel være noe kondens som har frosset kanskje ?

Det kan også se ut som motorvarmeren har gitt opp.. og at det er kun kupevarmeren og batteriladeren som virker, da motoren er veldig kald.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få starta svineriet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Status - jeg er avhengig av få liv i maskineriet her bilen står nå, i denne temperaturen.

Har akkurat hatt kondensfjerner på tanken , som er halvfull.

Det ser ut til at jeg blir avhengig av å lokalisere problemet og få varmet opp denne komponenten.

Starteren drar fint ..men ingen tenning av bensin altså.

 

Noen som har forslag ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg kjenner hadde nettopp samme problem etter 14-15minus ute. Jeg tok en kjapp diagnose og ingen feilmelding knyttet til motor ble funnet så jeg sa han fikk bestille seg ny bensinpumpe. Han kjørte bilen på verksted for å få samme beskjed, ny pumpe til 3200kr + moms + jobben for å bytte.

 

Ville sjekket pumpa. Virker som det kan være samme problemet på de bilene der som på C4 chassiet. At pumpene bare dør.

 

PS. den bilen jeg sjekket hadde også halv tank med bensin,kondensfjerner (grunnet mangel av bensinlokk til tanken). Eieren fryktet at drivstoff rørene var fryst. Så sjekk pumpa du,og finn deg en billig en om det skulle være den;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

første bud mtp bensinpumpe er og få sjekka sikring og rele :) da dette er vitale komponenter for at denne skal fungere optimalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått start.. Og vært ute å kjørt bilen god og varm.. Men noe muffens er det altså.

Bilen går veldig ujevnt på tomgang.. Ligger å knurrer mellom 400-500rpm. Vanligvis ligger den på 800-900.

Merker ikke noe unormalt ved pådrag, men ved stans i feks lyskryss, ramler turtallet ned til 200-300 og jeg er redd den sjal kvele seg selv. Har i skrivende stund 60 liter fuel på tanken og 2dl kondensfjerner. Har tatt turen til parkerngsplassen til møller og står nå på tomgang her. What to do! Hvilen lyd/ulyd bør jeg høre om bensinpumpa er moden for utskifting?

 

Vurderer å kjøre bilen i et oppvarmet parkeringshus og håpe at det løser saken..

Motoren har nå en temp på 90 grader.. Og når bilen står å plages på tomgang varierer spenningen på batteriet fra 13.8 ned til 12.3 og sånn holder den på å pulserer i takt med turtallet.

 

Hva kan det være for noe rart her da tro?

Bilen ble altså slik over natten.

 

 

Hva i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være batteripolene som trenger en rengjøring. Kanskje dynamoen din sliter litt også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.