Golf Mk3: Clutch spørsmål

Anbefalte innlegg

Clutchen på min Mk3 tror jeg begynner å bli litt sliten.. så jeg bør ha i bakhodet at ett clutchbytte må til i løpet av 05.. den "stagger" eller holder litt igjen (vibrasjon) når jeg løser ut første og andre gir av og til..

det som er viktig å vite da er pris! og utvalg..

 

1. Bør man montere orginal clutch eller gå for en "sports" clutch?

2. Hva er mest holdbart? skal bare tåle 90hk, men må jo vare en stund. og den må være behagelig å bruke!

3. Pris.. Hva er billigst, orginal eller "sports" typen?

4. Er altfor uerfaren til å montere dette selv*, så da vil jeg gjerne ha faste priser å forholde meg til sånn ca inkl. mva. : ja :

5. *Eller er det lett å montere selv?

 

takk på forhånd. : rb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge du ikke skal trimme eller noe så holder det lenge med orginal clutch,

 

bare og komme med bilen til meg det så kan jeg fikse det for deg, hvis du vil ha pris for du ringe meg på 90953910/62592025

 

dette kan fikses meget raskt, prisen du får er fast pris og ikke noe ekstra om ikke man finner flere feil også da, men gjør da ingen ting uten og prate md deg først. Og kjøre for lenge med for slitt cluch kan bli durt siden naglene på lamelplata kan slitte spor i svinghjulet.

 

Har 6 års erfaring med vw og audi fra møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir desverre litt langt å kjøre bortimot 8 timer for å bytte clutch...

Men hva ville en slikt jobb kostet? inkl deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det blir vell litt langt pris på sånn uten kvitering ligger vell på en sånn ca 4000kr inklusive deler vill jeg vell tru, det ville jeg tatt i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Nord tar rundt 8000 for bytte av clutch inkl deler på en Golf 3. Tror bare delene kostet 2500-3000 så de tar seg godt betalt for 4-5 timers jobb, men det er jo en drittjobb på FWD kontra RWD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.