Anbefalte innlegg

Hei,

sliter med min A6 2,5 V6 TDI fra '98.

ABS og ASR lyser konstant. Piper også 3 ganger når jeg starter bilen, og rødt feillys med utropstegn blinker hele tiden... veldig kjedelig. Jeg har også mistet både ABS og antispinn...

Dette skjedde gradvis.. dvs, plutselig mens jeg kjørte piper det tre ganger, og lampene lyser. Etterhvert skjedde dette oftere og oftere, og til slutt 99/100 ganger fra bilen startes.

Nå som det er veldig kaldt, hender det noen ganger at feilen ikke kommer før jeg har kjørt en bit, og alltid hvis jeg tester å bremse så hjulene låser og ABS slår inn. Da slår den ut i feil med en gang...

Audi-verkstedet prøvde å lese av feilkoder, men fikk ikke kontakt sa de.. så det var enten "hjernen" som var død, eller sensor-feil..

Noen som kan gi meg noen tips/hint til hvordan jeg søker frem til hvilken sensor som er feil? Koster 1976,- hos Audi pr stk forran, så har ikke så veldig lyst til å bytte disse etter prøv/feil metoden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.