#1 Skrevet Januar 3, 2010 Jeg bare lurte på litt ang 6trinns kasser på audi femmere.. Passer en audi rs4 b5 girkasse på en 3b motor? Er det samme som "de andre" 6 trinnskassene? Også er det noen som har en "komplett" liste over 6trinns kasser som passer på audifemmere? Mvh Joakim:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2010 Den passer ja, men du må har kortere mellomaksel og annen giroverføring enn det du har i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2010 Den passer ja, men du må har kortere mellomaksel og annen giroverføring enn det du har i dag. Hvordan er der med svinghjul og clutsj? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2010 Hvordan er der med svinghjul og clutsj? Ja det lurer jeg også på.. Går det med orginalt eller må man bytte? Også lurer jeg på om det går ann å bruke girkassefester fra andre 6trinnskasser på rs4 kassen slik at det passer om hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2010 kan nok være at splines er forskjellige...hvis det er spacerplate på girkassa(RS2) så må den vekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2010 Hvordan er der med svinghjul og clutsj? Om svinghjulet fra en rs4 motor har samme boltmønster som en i5 veiv veit jeg ikke men det tviler jeg på. Samt om man skal trimme litt er jo et dobbeltmasse svinghjul noe man vil unngå å bruke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2010 Også lurer jeg på om det går ann å bruke girkassefester fra andre 6trinnskasser på rs4 kassen slik at det passer om hverandre.. Girkassefester fra en annen 6trinn kan du bruke ja, men traversen fra 5 og 6trinn er ikke helt lik. Du må bygge opp noen cm på venstre side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2010 rs4 b5 kasse er bolt on på 3B motor men du må ha girkassebraketter fra s2/rs2 6-trinns og travers fra s2 aby eller rs2. eventuelt lage braketter selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2010 Om svinghjulet fra en rs4 motor har samme boltmønster som en i5 veiv veit jeg ikke men det tviler jeg på. Samt om man skal trimme litt er jo et dobbeltmasse svinghjul noe man vil unngå å bruke. Om man bruker enkelmasse svinghjul til 3B er inngående aksling på kassa lang nok til at den rekker inn til senter av svinghjul med tanke på opplagring? Å i tilfelle det er noen her som har gjort denne konv. hvilken clutch og trykkplate er blitt brukt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...