Bytte bremser på 99 A6 må stemplene skrus inn?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte skiver og klosser rundt hele...

Skal stemplene skrus inn, eller er det bare og presse de inn?

Hvordan er det med glide delene ellers? er det noe spesielt jeg bør sjekke / smøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak skal stempelet skrus inn, mener de skal presses inn foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må skuers og presses bak samtidig ja. Kan være vrient med mindre du henter deg et presse-skru-stempel-verktøy på biltema. Den funker fint på å presse inn stempel forran også. Er veldig greit å få smurt inn gliderne med kobberpasta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk å holde igjen glideboltene når du løsner festeboltene, ellers kan du vri i filler mansjettene over glideboltene ;) Om det allerede er hull i de så bør de byttes med en gang!

Når du er ferdig så ikke dra i håndbrekket før du har bremset en del ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant to forskjellige bremsestempelverktøy, hvem av de må jeg bruke?

191255

19234

Jeg har ikke merket at noe har hengt, men bør jeg sjekke noe om hvor lett stemplene går osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo ut som samme design på de to, bare at 191255 er et sett med masse forskjellige størrelser.

Dersom det verktøyet ikke gjør susen, kan du bruke nøkkelen til en vinkelsliper, og sette kalipper i skrustikka.

Det har vært løsningen for meg mange ganger når kalipperene har begynt å bli dårlige, og alt sitter fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant to forskjellige bremsestempelverktøy, hvem av de må jeg bruke?

191255

19234

Jeg har ikke merket at noe har hengt, men bør jeg sjekke noe om hvor lett stemplene går osv?

Er mye samma greiene begge to bare at den enkle har kun en plate som skubber ned stempelet. Ikke som i det settet der du har mange.

Jeg handla den enkle da jeg skulle bytte bremser på min bak. Måtte slipe litt på den plata som skubber på stempelet, da det er to tapper som skal treffe noen hull på stempelet som ikke passa. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.