Spørsmål ang. oppussing avr s2 bremser.

Anbefalte innlegg

Skal overhale rs2 kaliperene mine og lurer på om noen har noen tips, har tenkt å få de glassblåst og pulverlakkert, tenkte da å la stemplene sitte i under glassblåsingen og muligens under pulverlakken, for så å fjerne dem og montere de nye stemplene.

Det jeg lurer på er om det lønner seg att kaliperene er skrudd sammen, eller i deler når de blåses og lakkeres? inbiller meg att de blir finest om de er montert under lakkering, men blir da kanskje vanskelig å bytte de nødvendige delene etterpå, uten å dele dem?

Mange i klubben her som har gjort samma regla før, å hadde derfor vært fint med noen tips.

Mvh

Kim andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette slår jeg meg med på siden jeg har samme prosjekt pågang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette en gang på et sett med calippere og da jeg skule dele dem for og bytte pakninger og mansjetter så blei det stygt. Lakken sprakk opp i skjøter og gikk av skal på lakken. Anbefaler at du leverer de demontert. Dekk til de anleggsflatene som ikke skal lakkeres og la luftenippelen sitte i så ikke gjengene blir fylt med lakk. Evt så snakker du med lakkereren og hører hva han vil du skal gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det levert delt ja, alle de gamle delene blir sittene i, slik att jeg ikke får pulverlakk der det ikke burde være lakk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sandblåst noen rs2-calippere i fjor. Leverte de så til pulverlakk. Det var litt tvil om pakningene tålte varmen (ca 300 gr tror jeg det var), men det viste seg å gå fint. De maskerte også pakninger/stempler med noe silikonmaskering eller hva de kalte det. Ble meget bra resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan noen forklare litt nærmere hva jeg må bytte på de da? stempel, pakkninger osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.