Erfaringer med Bosch Aero twin vindusviskere

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere vindusviskerarmene og viskerbladene fra vanlig type, til ny type viskere som sitter på de fleste nye VAG (se bilde).

 

Til dere som allerede har slike, hvilke erfaringer har dere, er det verdt bryet eller er det "same shit, new wrapping?". nye type for TT koster rundt 1000-1200,-

 

901149.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med mine. Ble advart på Møller om å bytte til disse da de var dårligere. Det synes ikke jeg. Krever litt mer kosting og fjerning av is en de gamle men det veier opp for effekten av rene fine ruter når viskeren går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd forskjellige merker når det gjelder viskere, men går tilbake til Bosch hver gang. Har aldri prøvd twin, men de vanlige fungerer veldig bra syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De produseres vel (også) av Valeo, og er grisedyre (og grisekule!!)

Må man bytte arm for å få de til å passe på en C4-bil?

Prøvde forresten de 'vannavvisende' til Biltema, og er utrolig fornøyd hittil, selv Bosch måtte gi opp etter kun kort tid på den slitte frontruta mi, så jeg har kjørt 'vanlige' Biltema en stund (som varer like lenge som Bosch til en brøkdel av prisen..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvekjørt både en ny a3, ny golf og ny touran med disse viskerne. Alle tre bilene tok merkverdig dårligere enn mine originale viskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvekjørt både en ny a3, ny golf og ny touran med disse viskerne. Alle tre bilene tok merkverdig dårligere enn mine originale viskere.

 

Har også vært borti at helt nye viskerblader av nytypen lager skrapelyder over ruta (sånn du får når viskerne din er slitte). Aldri hatt slike problemer med orginale valeo viskere til 170,-/par på vag til 100'en og 200'en

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskerene på Touran'en min er ihvertfall ikke godkjente her i huset. Gummien virker det som blir veldig fort slitt og den legger igjen striper nesten med en gang du har tatt dem i bruk og visker dårlig. Grisedyre er de også.. forhandleren skal ha drøyt 350 kr pr stk for frontviskerene.

 

Mitt råd er å holde deg til de du har, de visker nok bedre enn disse nye (som jeg ikke er imponert over).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har disse på touranen, A4´en og hadde de på golfen jeg hadde før. Er veldig godt fornøydmed de, men det må sies at på alle tre bilene hadde jeg også fått slipt siktriller i ruten. Touranen har nå passert 27.000km og viskerne måtte først byttes for ca 2.000 km siden, mens jeg med den "gammle" type viskere i snitt måtte bytte viskere etter ca 15.000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har visst litt forskjellig erfaring med disse viskerene. Ørjan, tror du siktrillene du har gjør så mye forskjell at det er verdt at jeg også får slipt slike, eller tror du det er tilfeldigheter som gjør at du er mer fornøyd?

Hvem utfører slik sliping, bilglass-firmaer (hurtigruta, riis-bilglass osv..)? Pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville tro at det er veldig stor forskjell på kravene vi setter til vindusviskere. Ser at over 80% av mennesker jeg kjenner til omtrent aldri bruker spylervæske eller bytter viskere, i motsetning til meg og de resterende 20% som bruker opp 4 liters kanner på noen timer med grisete vei og viskerne byttes så fort det blir noen få svakheter med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.