Anbefalte innlegg

Heisann,

Leser litt av hvert på nettet her om dagene, men finner allikevel ikke en perfekt tråd om hva som går, og hva som ikke går på Golf 5.

Lurer på hva som er det "største" som passer bak hvor man ikke skal gjøre noen endringer på bilen (dvs, valsing o.l).

Eksempelvis lurer jeg på om 9,5x19 ET48 eller 9x19 ET40 blir for "stort"? regner med det blir enten 225/35 eller noe lignende i dekk str.

Gjerne noen bilder hvis det er mulig :-)

Hilsen,

Silje & Vegard :-)

PS; Har søkt rundt på forumet, men finner ingen "perfekte tråder" angående dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

Leser litt av hvert på nettet her om dagene, men finner allikevel ikke en perfekt tråd om hva som går, og hva som ikke går på Golf 5.

Lurer på hva som er det "største" som passer bak hvor man ikke skal gjøre noen endringer på bilen (dvs, valsing o.l).

Eksempelvis lurer jeg på om 9,5x19 ET48 eller 9x19 ET40 blir for "stort"? regner med det blir enten 225/35 eller noe lignende i dekk str.

Hilsen,

PS; Har søkt rundt på forumet, men finner ingen "perfekte tråder" angående dette.

Nå " synser " jeg bare:

Ta ut skruen på innerskjermen forran.. Legg innerskjermen over " feste i skjermen"

Mine subber forran med et 48 og 225 35.. Uten valsing... ved valsing noget bedre.

Bak er det ok vil jeg tro.. siden ET 48.. kjører selv 48 på 8,5"..

Og ja.. 225 er et must..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til informasjon så opplevde jeg subbing bak med 215/35 på 8,5x19 ET 45... Men jeg hadde senka "litt" også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 9,5x19" ET38 med 235/35 dekk, subbet litt når jeg hadde full bil.. men så hører det jo med i historien at jeg hadde veeeeldig negativ camber..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett bilde av hvordan 9,5 et.41 kan bli seendes ut! Kan jo gjøre som Ørjan. Men ser jo ikke bra ut med såpass breie hjul på høy bil!

2355318870103353685S600x600Q85.jpg

Så da veit du sånn ca hva du har å gå på;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, Leser litt av hvert på nettet her om dagene, men finner allikevel ikke en perfekt tråd om hva som går, og hva som ikke går på Golf 5. Lurer på hva som er det "største" som passer bak hvor man ikke skal gjøre noen endringer på bilen (dvs, valsing o.l).

Hilsen,

Broren min hadde 9x20 ET40 med BF Goodrich 225/30 20 og 45mm senk med H&R sportsfjærer. Det subba visst ikke ved "vanlig pen bruk" men med full bil eller tung last subber dette godt og dersom dekket ikke subber pga dekkstrekk, så gjør felgen det : eek :

Dere skriver ikke hvor mye bilen skal senkes, det påvirker hva som i hvertfall går og ikke går foran i stor grad, men bak vil jeg anta at 8,5 tom ET45 med 225 dekk er det som går uten å valse. Har sett 9 tom ET45 også, da er jo toppen av dekket på samme sted, men felgen går neppe klar av skjermen hvis man presser hjulet opp i hjulbuen i seriøse dumper eller med fullastet bil. Det går kanskje akkurat bra med 19 tom siden felgen da er lengre unna skjermen og da betyr dekkstrekket mer.

Så 9x19 ET45 med 225/35 19 er kanskje ytterpunktet for kombinasjon mellom utseende og kjørbarhet. Foran vil samme dim på håret gå klar av fjærbenet innover, og kan også gå utover dersom bilen ikke er for lav. Med 70mm senk vil "alt" subba foran under dump og stor sving (f.eks over kantstein til p-plasser etc), men da er jo farten så lav at man ike bulker skjermen uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar, veldig informativt! Har lite erfaring med golf v, så vet ikke helt hva jeg skal peile meg etter. Bilen blir vel passe lav tenker jeg, det må sees an. Vurderer å gå for noe annet enn 9,5 om det vil gå i skjermkant. Regner med å anskaffe kw v2 eller lignende for just. av stivhet for dempere, men dog. Fremme regner jeg med å gå for 215/35, og der har jeg egentlig regnet meg ut til at det gå bra (enda det ikke alltid er tilfellet ved montering..rart!).

Bak er egentlig en vurderingssak, ønsker helst ikke å oppnå veldig negativ camber, og heller ikke valsing... Synes igrunn hjulbuene klarer mindre enn golf iv(..?).

Antar et45 foran, et48 bak forresten.

Hvilke dekk benyttes av dere? Nankang for ekstra smalt, eller annet? Tenker på det i og med 225 (og andre str) varierer så innigranskauen mye iblant. Håpløst :-)

Vennlig hilsen,

Vegard & Silje :) Ha en god natt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med 225/30-20 på 9x20 ET 46 på den jeg hadde før. Det stikker ørlitegran ut foran, men går greit om du fjerner skruen til innerskjermen nevnt over. Bak gikk dette helt greit og subber ikke ved full fjæringsvei. Foran hadde du ca 3-4 mm å gå på innover mot fjærbeinet. Bak går nok 10x18 ET 48-50 akkurat uten å subbe mot støvkappen på demperen.

KW v2 senker bare 65 mm og er ikke verdt de ekstra kronene det kostrer ift feks Eibach Sportline 50 mm fjærer. Gå heller for FK eller H&R Ultra Low. H&R helt i bunnen er noe stivere (På min Scirocco) enn FK uten hjelpefjærer, med Golf 4 justering bak og "Mattis-lavt". I vinterhøyde er Ultra Lows omtrent like komfortabelt som orginalt

FK i bunnen med hjelpefjærer er ca 10 mm høyere enn Ultra Lows i bunnen. Ultra Lows med 19" blir nok lavt nok

3 grader camber bak er ikke noe problem å kjøre med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.