Anbefalte innlegg

Hei.

Som mange av dere sikker nå etterhvert har fått me dere, så går jeg med planer om å sette inn S4/S6 interiør i min Audi 100 c4.

I og me at s4 c4 har el vindu bak. Hvor stor opprasjon er det som må til for å bygge om fra manuelle vindu bak til eletriske ?

Trenger jeg bare vindushevertmotor fra s4 å dørtrekk, eller må jeg ha en hel dørramme ?

Går ledningsnettet direkte fra hevertmotoren til dørtrekket kun, eller går det videre inn i hovedledningsnettet til selve bilen...Gjennom dørstokken osvosv. ?

Takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor + hevemekanisme byttes (staget med wire etc. på), ikke vindusramme eller noe annet.

Koblingsskjema er som følger:

elvindu_1024.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer inspirasjon :D

EDIT: Dette er riktignok delene foran, men det er akkurat det samme som byttes ut bak. Jeg la opp strøm via en egen sikringsboks under baksetet. Strøm inn på bryterne bak (gjerne via "barnesikringsknappen", på bryterrekka som er på føredøra, som låser vinduene bak) og rett inn på motoren.

vindu1.jpg

vindu2.jpg

vindu3.jpg

vindu4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.

Takk for kjappt svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du trenger altså ikke å bytte hele døra, bare hevemekanismen pluss motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt, det er kun den delen som må byttes, bolt on på vindusramma, den ene bolten skal riktignok i et annet hull, men det er der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt, det er kun den delen som må byttes, bolt on på vindusramma, den ene bolten skal riktignok i et annet hull, men det er der :)

Herlig! Men i og med at jeg ikke har elvinduer fra før, trenger hjernen min i bilen å vite at jeg har fått meg elvinduer, eller har ikke vinduene og elektronikken der noen sammenheng med resten av bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har vindusreleet (merket 195 på tegningen) så skal det være nok å koble iht. skjemaet. Jeg skaffet meg aldri dette releet, så jeg har ikke funksjonene dette gir på noen modeller, f.eks. komfort-åpning av førervinduet etc.

Usikker på hva du mener med "hjernen", tenker du på autocheck?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har vindusreleet (merket 195 på tegningen) så skal det være nok å koble iht. skjemaet. Jeg skaffet meg aldri dette releet, så jeg har ikke funksjonene dette gir på noen modeller, f.eks. komfort-åpning av førervinduet etc.

Usikker på hva du mener med "hjernen", tenker du på autocheck?

Jeg tenker på bilens hovedenhet (om den har noe sånt) trenger å vite at jeg har fått meg el. vinduer for at de skal fungere? Eller om det bare er å bytte mekanisme, sette i motor og brytere og vips så fungerer alt. Tenker ikke på autocheck. Det har jeg ikke heller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorstyringen? :D Noe særlig mer hovedenhet enn det finnes nok ikke... Hvis du bare vil ha vinduene til å funke er det bare å koble på strøm på bryterne, det gjorde jeg for jeg hadde ikke releene/ECUene på bildet.

Men bare pass på å koble iht. til skjemaet over slik at du slipper konflikt når man bruker flere knapper samtidig (knappene på førersiden samtidig med de andre f.eks)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorstyringen? :D Noe særlig mer hovedenhet enn det finnes nok ikke... Hvis du bare vil ha vinduene til å funke er det bare å koble på strøm på bryterne, det gjorde jeg for jeg hadde ikke releene/ECUene på bildet.

Men bare pass på å koble iht. til skjemaet over slik at du slipper konflikt når man bruker flere knapper samtidig (knappene på førersiden samtidig med de andre f.eks)

Hehe, okei :) Men da blir det kanskje et lite el. vindu prosjekt til sommeren. Takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.