#1 Skrevet Januar 4, 2010 (endret) har en passat 35i med 1,8 monopoint motor. denne begynte en dag å pipe og blinke olje-lampen på motoren. dette skjer når bilen svinger og kjører på humpete veier. Motoren har korrekt mengde olje, ny olje og filter. hva kan være galt? føler for nivå som har streika? er irriterende å høre på denne pipingen. dette kom forøvrig etter at det ble skiftet termostat....og tempmåler i bilen går til 110grader etterhvert og lampen for temperatur begynner å blinke. Motoren koker ikke...har nok kj.væske...bruker ikke kj.væske. motoren er i bra stand...ingen ulyder eller noe slikt. Noen som har vært borti lignende før?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2010 ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2010 110 grader trenger ikke å si at den skal koke, da vann under trykk, og vann utblandet med frostvæske får annet kokepunkt enn rent vann (høyrer temp.), så dette kan være reelt! Jeg ville sjekket ledninger. Virker som det kan være noe kluss med tilkobling på oljetrykksmåler, kanskje også temperatursensor, evt bryter for kjølevifta på radiator - at det er derfor den blir for varm også? At du får olje-varsel ved sving/hump tyder også på kontaktproblem. Antar du får varsel for oljetrykk, og ikke nivå? (Nivåvarsel er vel oftest gult, antar du har rødt varsel her...) Du burde absolutt funnet utav dette før du kjører noe mer - det er en grunn til at pipingen er irriterende vet du... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2010 er rød lampe for olje ja, men har ingen andre lamper med symbol for olje i intrumentet på bilen. så aner ikke om det er trykk eller nivå. bilen har ingen ulyder heller...hadde det vært lavt oljetrykk, regner jeg med at den skulle "tikket" / klappret og laget noe lyder når den er i drift. det er far min som skal har bilen, jeg ska ta over denne. han skiftet termostat...og så begynte disse problemene å dukke opp. Han luftet selve kjøresystemet...da dette lufter seg selv på disse motorene. skal se over bilen når jeg får henta den...men har 30mil å kjøre hjem med den....så derfor jeg spørr her. om noen har borti lignende før: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2010 jeg mistenker dårlig kontakt, men følgene dersom det skulle være reelt er desto skumlere. Temperatur - er den like høy når bilen kjøres, eller er dette testet ved kjøring? Ettersom du har rød oljelampe, så er det mest trolig oljetrykk som varsles! nivåvarsling er oftest ekstrautstyr, og når det er montert, har jeg ikke sett annet enn gule lamper på det. Hvordan denne bilen blir med tikking/klapring ved lavt oljetrykk vet jeg ikke. 30 mil unna? ingen som kan sjekke for deg da? hva med å hente på henger? hvor er den forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2010 Det sitter vel en olje-trykkskontakt/føler nede på oljefilterhuset og på siden av topplokket. Regner med pipingen/blinkingen din oppstår rundt ca 2000-2200 O/min..? Husker ikke helt hvilket trykk hver av de 2 føler på. Da kan det være en av de følerne som er gåene. Eller så KAN det også være at sila i "pick-up`n" til oljepumpa skulle vært renset. Det kan være at trykket da blir litt lavt og lampa lyser og det piper. Da må bunnpanna ut hvis sila skal renses. Det står endel om de 2 oljefølerne i Hayes verkstedsbok for Golf II 1,8 90 Hk som jeg har liggende og det er jo ganske likt motormessig som Passaten her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2010 110 grader høres vel litt varmt ut???? Disse motorene er et helvete å lufte, har slitt med det sjøl mange ganger.... Tror at endelig er lufta vekk,men kommer likevel igjen.... Men om ikkje den koker så er det vel kanskje ikkje det... Men en bratt bakke, godt med gass og pumping på slanger til\fra radiator har gjort susen med meg dei gangene jeg har slitt..... Har akkurat samme motoren i min, og har hatt piping et par ganger på 11 år, og det har vært ved veldig lavt oljenivå og sving i litt stor hastighet...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2010 får alarm og lampe for oljen kun ved svinger under kjøring og humpete vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...