Anbefalte innlegg

Finnes det grunning som er helt tett (som ikke puster)?? I så fall, hvilken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver du å utbedrer rustskader? I tilfelle ville jeg slipt og pussa vekk det som er mulig av rust, og lagt på zink over. Da tenker jeg ikke på biltema-sink på sprayflaske, men sånn som du får kjøpt på industriforhandlere, eller kanskje lakkforhandlere, som du smører på med pensel. Altså ikke så veldig flytende. Bestefar gjorde det på hjulbuene på min gamle gt, og det holdt helt uten bobler i 4 år, selv om det var igjen litt rust under. Zink er det man galvaniserer med, men det visste du sikkert. Grunning er selvfølgelig nødvendig etter å ha lagt på zink.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zink må ikke overlakkeres før det har gått minst 3 dager. Som rustbeskyttelse er zink nr 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tetteste grunninga som finnes er epoxy-grunning.

F.eks Hagmans CA primer

 

Men ingen lakk eller grunning er 100% diffusjonstett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, på rustflekkene har jeg hatt på Brunox. Det er ikke kommet igjennom noe enda.. Men tenkte å grunne hele bilen før neste lakkering.. Får prøve å få fatt på epoxy-grunning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.