trenger hjelp til oljetrykk og temp

Anbefalte innlegg

Bilde 1 (3b motor)

1-OIL TEMPERATURE GAUGE SENDER-0-180C M22X1,5-1 PIN BLACK

2-SEALING WASHER-A22X27

3-OIL PRESSURE SWITCH-1,8BAR M10X1-1 PIN-WHITE

4-OIL PRESSURE GAUGE SENDER-0-5/0,3BAR-M10X1-2 PIN PLAIN

5-THERMO SWITCH-97/110-2 PIN-PLAIN M10X1

6-SEALING WASHER A10X14

7-TEMPERATURE SENDER-/118C M14X1,5-4 PIN

8-1 PLUG M10X1

9-THERMO SWITCH-10/20/80C-M14X1,5-2 PIN WHITE

Bilde 2 (2,3 20v)

1-OIL PRESSURE SWITCH

2-OIL PRESSURE SWITCH

14-OIL TEMPERATURE GAUGE SENDER

16-OIL PRESSURE GAUGE SENDER

 

jeg har 3b motor men har målere som det ringt rundt på bilde nr2.

Kjøpe meg nettopp orginale måler på oljetrykk-oljetemp men hvor skal jeg koble dem på??????? Tenger hjelp

oljetrykktemp.JPG

oljetrykktemp1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se av bildet er det bare 1 kontakt på giverene, stemmer dette?

 

Hvis det er en kontakt så er dette varselkontakten som er koblet til varsellampen i dashbordet.

 

Du kan ikke koble instrument til disse giverene hvis det bare er en kontakt. Løsningen er å bytte givere.

 

Du kan kjøpe givere som er beregnet til instrument med varselkontakt som tilkobles varsellampen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det stemmer det at det er bare en polt kontakt på giverne, en av dem må no være til varsel lampe å en til noe annet.

Kan jeg ikke bytte den som står øverst så det blir slik det skal være på en 3b motor. Tenkte kanskje den øverste som er enpolet var til instrument å den nederste til varsellampe. Hvor finner jeg da oljetemp/trykk giver som er beregnet til disse instrumentene vis jeg ikke kan bruke de som står dær??

Den giveren som er på 3b motoren nr 4 er det en giver som måler både trykk å temp??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du måler for oljetemp og varsellampe for trykk?

 

Du må ha en giver for trykk og en for temp, de kan ikke bruke samme giver.

 

Du kan forsåvidt bruke de giverene som er der, men da trenger du et t-stykke for å koble på en ny giver for oljetrykksinstrumentet.

 

Jeg ville kjøpt en ny oljetrykksgiver med varselkontakt. Denne kobles da til oljetrykksintrumentet og varsellampen som sitter i dashbordet.

 

Hvis du har oljetemp.måler i dahsbordet allerede må du enten ha en ekstra temp.giver til det nye instrumentet eller en giver som er beregnet for 2 instrumenter.

 

Jeg ville kjøpt en ekstra giver for temperatur og satt begge temp.giverene på et t-stykke.

En giver som driver to instrumenter er forsåvidt ikke noe problem, men siden det er 2 ulike instrumenter kan det bli problematisk.

 

VDO givere skal fungere sammen med VAG's instrumenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare den varsellampa som er å speedometerhuset, har nå montert inn s2 instumenter i midtkonsol, det står jo s2 3b motor i bilen å kunne senkt meg å koblett opp det slik som det skal være på motoren med disse instrumentene.

Var mener du med t-stykke??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et t-stykke er rett og slett et rør som ser ut som en "T". Den skrus inn i motorblokka og du har da to uttak for givere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va litt usikker på va du ment med t-stykke først.

 

Er det ikke bedre at jeg får i meg en føler som er på blokka til 3b motoren da nr4.

va er forskjellen på de to følerne jeg har ringet rundt, er begge til varsel lampa eller er jeg helt på jorde nå.

Hvor skal jeg hent oljetempen henn da??

 

Syns det rart at en er byttet ut den nr4 med en som er 1 polet i stede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bruke bilde 1-3B motor

 

1 er oljetemp sender til ekstrainstrument i midtkonsoll

 

3 er ojletrykkbryter til varsellampa di

 

4 er ojletrykkgiver til ekstrainstrument i midtkonsoll

 

Mener no jeg da :):)

 

 

 

Mvh

Claus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kan lese ut av tekst og bilde så er det en giver til her enkelt "funksjon".

Alltså 1 giver til oljetrykkslampe i dashbordet, 1 giver til oljetrykksmåler og 1 giver til oljetemp.

 

Hvis du har mulighet for å sette inn 3 givere så kan du selvsagt ta givere fra 3B siden det er en slik motor du har.

 

Hvis du ikke har plass til 3 givere så kan du benytte t-stykke og bruke de samme 3 giverene.

 

Hvis du ikke har plass til 3 givere og heller ikke vil bruke t-stykke kan du bruke 1 VDO-giver til oljetrykkslampe og instrument og 1 VDO-giver til oljetemp.

 

Det er forvørig VDO-givere som står der allerede...men jeg vil anta at de originale er noe dyrere enn hvis du kjøper de hos en VDO forhandler...uten at jeg har sjekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va litt usikker på va du ment med t-stykke først.

 

Er det ikke bedre at jeg får i meg en føler som er på blokka til 3b motoren da nr4.

va er forskjellen på de to følerne jeg har ringet rundt, er begge til varsel lampa eller er jeg helt på jorde nå.

Hvor skal jeg hent oljetempen henn da??

 

Syns det rart at en er byttet ut den nr4 med en som er 1 polet i stede

 

Koble det slik som Claus sa på 3B motoren.

Er ikke sikker på hvorfor det er to trykk givere på samme plass på denne tegningen,men kan tenkes at det er to forskellige givere som kan leveres til denne motoren.Altså at en bryter ved 1.8 bar og den andre ved et annet trykk.Er rimelig sikker på at bare en skal brukes om gangen.Det er jo bare en av/på bryter som skal fortelle når trykket detter under det som bryteren er laget for og du vil få et varsel i dashbordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da håper jeg at alt blir i orden:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.