Sikkerhetsbelte fremme i passat 3bg går tregt, fikse eller bytte?

Anbefalte innlegg

Sikkerhetsbeltet (førerbelte) går tregt tilbake/retur i Passaten min. Lurer på om det er noe å gjøre med det, eller er det bare å bytte? Hvordan eventuelt rense dette?

Legger til at bilen er "bare" kjørt 117k km så burde vel ikke være utslitt. Men forrige eier har ikke tatt særlig godt vare på bilen, så er mye støv og dritt rundt omkring på "vanskelige" steder i kupeen. har planer om å ta ut stoler og tepper og rense ordentlig. Må bare få tid til dette. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å smøre det opp litt, men er vell kanskje fjøra som begynner å bli sliten? Og da er det vell ikke så mye annet å gjøre enn å bytte desverre. Koster rundt 1700kr på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem. Bytter man bare "innmaten" eller fjøra, eller hele skiten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å smøre det opp litt, men er vell kanskje fjøra som begynner å bli sliten? Og da er det vell ikke så mye annet å gjøre enn å bytte desverre. Koster rundt 1700kr på Møller.

Takker for info om pris, Kjell. Var jo ikke så galt det da. Og med tanke på at det pleier å være mye billigere i det store utland, så trenger ikke dette bli så dyrt å fikse. Men vil prøve å vaske/smøre litt først. Kan ikke helt se at det skal være "utslitt" etter 117k km......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bilen sjøl, og samme problemet.... Og min er bare kjørt 82` km.... Så spørs om det er en svakhet: klø : I såtilfelle burde vi kanskje klage\reklamere på det.... Er jo tross alt en MEGET viktig innretning i folkevognen.. (og andre vogner).....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bilen sjøl, og samme problemet.... Og min er bare kjørt 82` km.... Så spørs om det er en svakhet: klø : I såtilfelle burde vi kanskje klage\reklamere på det.... Er jo tross alt en MEGET viktig innretning i folkevognen.. (og andre vogner).....

Hmmm.... Sier du det? Ja, jeg mener nå at det burde være "som nytt" (fungere 100%) ihvertfall 100k km. Men jeg kan nok bare glemme det siden min er import-bil. Er vel ikke de mest service-innstilt på Møller........ :confused::confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på min Audi 80-1983 modell. Jeg dro bare ut beltet så langt det gikk,og så vasket jeg det med vann og ajax !! Nå er det som nytt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg vet at på enkelte (eldre) biler så går det an å løsne huset som fjæra sitter i,og stramme denne ved å vri på huset. Vet ikke om dette funker på nyere biler,men det kan jo være værdt et forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ofte det blir møkket/seigt oppe i hempa(der belte går inn stolpen..en solid rengjøring der bruker å hjelpe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke åpne luken til fjæren, da får du deg en overraskelse! og å få fjæren inn igjen er som en rubiks kube fra helvete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger en beltstrammer inni der som utløses ved krasj, så ikke tenk på å åpne noe iallfall. Kan fort gå veldig galt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke åpne luken til fjæren, da får du deg en overraskelse! og å få fjæren inn igjen er som en rubiks kube fra helvete.

He he ! har prøvd det på en Volvo for mange år siden. Det endte med at jeg kjøpte nytt : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem med min passat, dog gått 232.000km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg plages ikke med dette selv etter nesten 200000km på min 02 modell 3bg.

Ville nok prøvd dette med rengjøring av belte først og fremst!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.