#1 Skrevet Januar 6, 2010 Midt i tjukke Oslo-rushet i går morges så døde plutselig motoren på A4'en min. Ingen forvarsel av noe slag men plutselig forsvant bare all kraft og motoren stilnet. Når jeg vrei om tenningen så "starter" motoren i 1-2 sekund for å å dø ut igjen. Dvs jeg hører at den tenner men det virker som den ikke får drivstoff rett og slett - og ja jeg har sjekket, tanken er ikke tom Men som sagt, jeg fikk ikke noe forvarsel bortsett fra muligens et lite rykk i motoren noen sekunder før den stoppet. Heller ingen varsellamper, bilen har dessuten plenty med strøm og alt ser ellers ut til å fungere som normalt. Noen som har en ide om hva som kan ha sviktet, bensinpumpa kanskje? Frostproblemer? -------------- Bilen er nå tauet til Møller for videre undersøkelser mens jeg i mellomtiden kjører rundt i en leid Opel Astra stasjonsvogn takket være Mobilitetsgarantien. Men etter å hatt Opel'en i et døgn så setter jeg nå enda mer pris på Audi's fortreffelige kvalitet, spesielt på interiørsida. Opel er jammen kjipe greier. Og så savner jeg Quattro'en, veldig. Dessuten hadde jeg nylig fått installert Defa motor- og kupevarmer for akkurat slike dager som i dag (nå er det 22 minusgrader ute). Opel'en min har selvfølgelig ikke slikt utstyr. -------------- Men hell i uhellet når man først skulle få motorstopp var at det etter noen minutter stoppet en kar som ikke bare tilbydde seg å taue meg til nærmeste parkeringsplass så jeg slapp å høre trafikkmeldinger om meg selv på P4, men i tillegg kom han ut med varm kaffe og et tilbud om å stikke innom arbeidsplassen hans som lå like ved skulle det bli for kaldt. Det var tross alt 15 minus ute der jeg satt og ventet på den j"#¤"#¤ Viking-bilen som aldri dukket opp. Noen mennesker er bare rett og slett imponerende greie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2010 coil/coiler kanskje:) Kan visst være et problem på 1.8T motorene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2010 Har hatt coil failure selv. Bilen gikk, men med veldig redusert kraft og den fusket godt, men stoppet ikke. Når den stopper så plutselig høres det ut som om den ikke får drivstoff. Men det finner vel Møller ut ganske raskt Det er værtfall mitt ufaglærte tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2010 Når den stopper så plutselig høres det ut som om den ikke får drivstoff. Men det finner vel Møller ut ganske raskt Ja det er nok noe rundt drivstofftilførselen, men håper det ikke er noe veldig dyrt noe. Hva er raskt mon tro? Møller har hatt bilen nå siden i går morges men har fortsatt ikke hørt et pip. Leiebilavtalen gjelder bare for 5 dager så håper ihvertfall de har evt. deler på lager, hvis de finner feilen da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2010 vil tippe dem kanskje bruker 1 time på feilsøkingen, men er vanskelig å si da det avhenger av hva som er problemet Da er kjøring av bil inn og ut av verksted også regnet med naturligvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2010 Ring dem å mas litt. Pleier å hjelpe på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2010 sikkert bensinpumpa:) er i allefall veldig vanlig på sånn bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2010 Ringte Møller i ettermiddag. De har enda ikke sett på bilen. Da jeg sjekket i morges var det kun 2 biler foran i køen... Tydeligvis forskjell på Møller-verkstedene. På Ensjø har jeg alltid fått god hjelp samme dag mens Møller Bærum tydeligvis ser ut til å ha en litt mañana-holdning til kundene sine. Nuvel, skal mase videre i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2010 Da har Møller endelig fått tatt en titt på bilen og det var selve bensinpumpa som hadde tatt kvelden. Kr 7500,- kommer dette visstnok til å koste meg - herre jemeninen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2010 Dvs 3000,- for pumpen og 4500,- for møkkajobben det er å drive kikkhullskirurgi og bytte den. Tar 1-2 timer å gjøre selv da men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2010 Da har Møller endelig fått tatt en titt på bilen og det var selve bensinpumpa som hadde tatt kvelden. Kr 7500,- kommer dette visstnok til å koste meg - herre jemeninen... "Bare" kr. 7500,-??? Jeg fikk prutet fra 14 til 12 høvdinger! Hvorfor i all verden så stor prisforskjell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 8, 2010 Tja si det. For min del endte prisen til slutt på 0,-. Det viste seg nemlig at bilen min har noen få uker igjen på 5-års reklamasjonen og da tok Møller like godt hele reparasjonen under dette. Så selv om Møller Bærum var svært treg med å komme i gang så skal de ha all honnør for servicen til slutt da det var de som etter å ha oppdaget feilen uoppfordret foreslo at her kunne muligens kjøpsloven bli gjeldende (jeg hadde tenkt tanken selv men kom aldri så langt at det ble nødvendig å bringe det på bane). Så happy ending after all. Eneste anmerkningen jeg har er at jeg synes jeg hører den nye pumpen veldig godt når jeg vrir om nøkkelen og rett før motoren starter. Er dette bare fordi pumpen er flette ny og er det da normalt, eller har de muligens slurvet med monteringen tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 11, 2010 Kan være det er en kraftigere bensinpumpe eller noe? I tilfelle det har blitt oppdaget at original bensinpumpe er for svak e.l. Ellers er det ikke unormalt i det hele tatt, og delene og jobben har du 2 års garanti på så dette går nok helt bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 12, 2010 Takk for tilbakemeldingen. Satser på at det går bra ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...