#1 Skrevet Januar 6, 2010 Er det vanskelig å bytte hjullageret på høyreside? En how-to hadde vært bra Trenger jeg noe spesial verktøy eller? Tenkte jeg skulle prøve meg på det ikveld.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2010 Melder meg på denne, for det vil jeg gjerne vite og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2010 Høyre framme? Dette er ikke den enkleste jobben, gutter. http://www.audiworld.com/tech/wheel47.shtml Audiworld har mange gode guider, og et par ikke-så-gode guider. Men det viktigste er dekket der Jeg har av hele forstillingen høyre framme på min b5 nå, om noen har spm om hvilke bolter de skal ta av, hvordan osv, bare spør. Tips: Kjøp boltsett til forstilling med en gang, ikke sett det gamle møkket på plass. Og bruk locktite når det skal på igjen, følg anvist nm! (feks, ene justeringsbolten skal på med 7nm, en del mindre enn hva han som hadde vært på min bil og skrudd på sist haddde brukt iallefall....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2010 å hellige maria, her får verkstede en jobb å gjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2010 Dette gjelder framme.. 1: løft bilen opp 2: skru av hjulet 3: skru av bremse kaliper + skive 4: skru løs alle bære armer oppe og nede + styre kule (nedre armer er letter å løsne vist drivaksling er tatt til side) 5: skru løs driv aksling 6: koble av abs sensor (kontakten ligger i inner skjermen) ikke prøv å skru den ut av spindelen da du mest trolig ødelegger den som også kan skje under utpressing av lager. 7: Hele spindelen og selve opphengs "armen" skal no vær løs, ta den ut. 8: ta med deg hele driten i ei presse og press ut selve spindelen 9: press ut lageret, det er en kant så lageret går kun ut en vei. (muligens et låseklips) 10: press inn nytt lager og spindel ( husk å ha motpress når man presser inn spindelen så ikke lageret deler seg ) 11: skru alt sammen igjen OBS! dette er en drit jobb å ting kan sitte veldig fast! Ganske garantert at bolten til øvre bære armer sitter helt fast. Så om man ikke har verktøy og litt erfaring så hadde jeg aldri gjort dette sjøl. Men såklart alt går om man vil Kan ha glømt noe men tror det meste er nevnt, om ikke så finner man det fort ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2010 Har ikke presse ;(... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2010 Har ikke presse ;(... Hvis du har bekjente eller et verksted i nærheten med presse så er demont/mont jobben ganske grei å gjøre selv. (sparer endel kr forhold til å sette bort hele jobben) Som sagt over her så "skal" alle skruer og muttere byttes til nye. (de gamle er deformert og bør ikke brukes pga sikkerhet/pålitelighet) Ps. Etter en slik jobb må også bilen til firehjulskontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2010 bilen må jo ikke til firhjulskontroll... det er jo ikke justering på noe camber/caster osv forran på b5! styreleddet tar du jo bage av på kula så dette justerer du jo ingenting på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...