AAN: Hull på oljeretrykkslange til oljekjøler

Anbefalte innlegg

08.01.10: Fikset med ny slange fra TESS ;)

Heisann, i dag oppdaget jeg til min store forskrekkelse en oljedam under bilen, og et spor av olje langt som fy i snøen...

Hell i uhellet var dette rett utenfor verkstedet hvor jeg skulle bytte dørhengsel i dag...

Det kan se ut som om trykkslangen har gnisset hull på 12V+ ledningen som går like ved, og at dette har kortsluttet/smeltet hull i armeringen på slangen.

Må jeg bestille ny del eller kan man lage dette med riktige koblinger og en tilsvarende god slange fra TESS?

Delenr: 4A0 117 125 A

For sikkerhetskyld et bilde, slik at noen kan bekrefte om det er riktig ledning :)

aan_oljereturslange.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne slangen kan det nok lønne seg å få presset hos TESS ja.

Ref: BASIC GERMAN PRICELIST

part number 4A0117125A

Title LEITUNG

Price 158.5 Euro

Ps. Ta med hele slangen/m rør og koplinger. For å få korrekt lengde på ny slange.

Ps. slange nr 29 er for biler med (auxiliary heater)

BASIC GERMAN PRICELIST

part number 034117125Q

Title LEITUNG

Price 158.5 Euro

OIL COOLER 5 cylinder AAN.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er hva spesifikasjoner det skal være på slangen, og evt. hvorfor den er stålomspunnet (varme + trykk?)

For øvrig koster ny del 2600~ + mva, og det er jo helt sinnsykt for noe så simpelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er hva spesifikasjoner det skal være på slangen, og evt. hvorfor den er stålomspunnet (varme + trykk?)

For øvrig koster ny del 2600~ + mva, og det er jo helt sinnsykt for noe så simpelt.

Det er på grunn av høyt trykk. Men det kan de på TESS bekrefte/avkrefte hvis du spør.

Grunnen til den høye prisen er nok de to rørene på enden av slangen. (spesialtilpasset kan man si) så ta med alt for å få den identisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om jeg kan kjøre uten kjøleren, f.eks bare blende av de to koblingene på blokka? (hvis kjøleren KUN er innom her ja, og ikke innom turbo)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om jeg kan kjøre uten kjøleren, f.eks bare blende av de to koblingene på blokka? (hvis kjøleren KUN er innom her ja, og ikke innom turbo)

Ikke "plugge" men du kan nok kople av returslangen fra kjøleren og skru den fast der trykkslangen sitter på blokka nå. (bypasse) selve oljekjøleren. Dette vil da gjøre at oljen sirkulerer riktig dog uten kjøling som en nødløsning.

Hold i tilfelle godt øye med oljetemp. Og stopp hvis den stiger for høyt. (mulig den ikke stiger pga "mildværet" vi har nå da) : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke "plugge" men du kan nok kople av returslangen fra kjøleren og skru den fast der trykkslangen sitter på blokka nå. (bypasse) selve oljekjøleren. Dette vil da gjøre at oljen sirkulerer riktig dog uten kjøling som en nødløsning.

Hold i tilfelle godt øye med oljetemp. Og stopp hvis den stiger for høyt. (mulig den ikke stiger pga "mildværet" vi har nå da) : haha :

Gjore dette en gang slangen min røk på 3B`n, ble ikke varm under vanli kjøring(på vintern dette også). men steg under har kjøring:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikk på tess,ta med deg slangen,få de til å presse en ny!..jeg har det på aan'n min...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi, kjipern...

Finnas da plenty av disse brukt til en slikk og ingenting ? jeg kastet nettop en slik....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal på TESS i dag, så blir det nok ordning :) Uansett var det snedig at det ble hull på den, og at den hadde gnisset hull på 12V+ kabelen : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.