97 Audi A4 1.8 Fusker under høy belastning

Anbefalte innlegg

1997 Audi A4 1.8 125 Hk bensin fusker/slutter å gå under høy belastning.

Med høy belastning mener jeg i dette tilfellet å kjøre på lavt turtall, gjerne i lav hastighet oppover en bakke. Jo brattere bakke og lavere turtall desto høyere belastning.

Problemet oppstår f eks når jeg girer fra 1. til 2. oppover en bakke. Hvis jeg da har liten fart/ lavt turtall, orker ikke bilen å dra når jeg slipper clutchen. Samme problem kan oppstå på tilnærmet flat mark hvis jeg girer opp for tidlig. Bilen orker ikke å dra, med mindre jeg gir den uforholdsmessig høyt turtall.

Jeg kan unngå problemet ved å dra bilen godt ut på girene før jeg skifter gir eller ved å kjøre på høyt turtall under høy belastning.

Riktignok har motoren dårlig bunndrag, men det er ikke det som er problemet. Når problemet oppstår kommer det et nykk i bilen (slags bråstopp) og den slutter helt og gå. Hvis jeg ikke tråkker inn clutchen, kveles den.

Med normal belastning, under tomgang og ved øvrig bruk går motoren akkurat som den skal.

Noen forslag til hva som kan være feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.