#1 Skrevet Januar 6, 2010 (endret) Har noen forslag eller løsning.Bilen er chippet med 3"rør fra turbo og ut.Større resirk tilpasset turbotrykk,åpent filter,Større manufoil.Kjører på 1.3 bars trykk,manuell boostcontroller.Bilen går som ei kule på lite og mye gass,men har problem med mellom registeret på gass og turtall.Ligger jeg lenge på jevn gass og gir på litt så nykker og fjusker bilen,nesten så den dør ut,turbotrykksmåler renner opp og ned.Må slippe opp gass og gi fjøla igjen da er alt normalt.Har skiftet,LMM,coiler,plugger.lamda,trykktestet alt hadde lekasje,skiftet slanger og rør men blir ikke bedre enda den er helt tett nå.Justert på trykk fra 0.9-1.5 og prøvd men oppfører seg likt på alle trykkene.Hatt ute ait sensor og spjeld og gjort dette rent.logger med vag-com og får opp air mass sensor high intermittent eller noe slikt,får også feil må mixture adaption.disse kommer tilbake hele tiden,Lmm er ny og mixture indikerer lekasje men det er det ikke.Hatt dette i ett år nå,så nå gir jeg snart opp.Noen som har peiling og kan hjelpe meg,søkt rundt omkring men finner ikke noe svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2010 Høres ut som om det er noe med ladetrykket iallefall Har du prøvd å ta bort boostcontrolleren, å kun bruke N75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2010 Høres ut som om det er noe med ladetrykket iallefall Har du prøvd å ta bort boostcontrolleren, å kun bruke N75? Prøvde det for noen mnd siden da var den helt grei.Kan mistenke boostcontrollen kan tulle,er en Turbosmart med kule.Ville ikke helt gi slipp på dette,er jevlig stor forskjell på bilen fra 0.9 til 1.3 bars trykk.KJøpte bilen fra Harstad i fjor på denne tiden ser du er fra Bjerkvik.Gikk klokkerent første døgnet,så ble den fri for strøm den natten,etter dette ble den slik.Var innom Møller Andslimoen og fikk resetet gass spjeld dagen etterpå.Men har vært slik siden den natten.Var for stort batteri på bilen, uorginalt da jeg kjøpte den,det tok opp i pansret med begge polene.Det virker som når den lader på mellomregisteret så et den ikke hvor den skal sende luften høres det ut som,tilbake ut eller hvor henne.Skyter og smeller ut over alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2010 Hvilken N75 annbefaler folket som gir mest trykk og mest stabilt trykk.Ser mange går for H ventilen.Har stabilt trykk på 1.3 nå fra 2800 ca og helt til rødstreken.Helst hatt en som var opp i mot dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2010 Er ikke resirken din som lekker litt når du har lite lade trykk? Org. bensintrykk? Målt blanding med AF måler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2010 Er ikke resirken din som lekker litt når du har lite lade trykk?Org. bensintrykk? Målt blanding med AF måler? Har ikke målt blanding men lukter mye bensin når den står og bakker.Resirk er helt ny har ikke noe lekasje rundt den ,har en helt ny resirk til TT liggende er samme på den og har prøvd.Så ikke rart man blir rådløs.Men virker at den fjusker og herjer når trykket ligger rundt 0.4-0.6 er da den herjer over og under går den klokkerent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2010 Prøvde det for noen mnd siden da var den helt grei.Kan mistenke boostcontrollen kan tulle,er en Turbosmart med kule.Ville ikke helt gi slipp på dette,er jevlig stor forskjell på bilen fra 0.9 til 1.3 bars trykk.KJøpte bilen fra Harstad i fjor på denne tiden ser du er fra Bjerkvik.Gikk klokkerent første døgnet,så ble den fri for strøm den natten,etter dette ble den slik.Var innom Møller Andslimoen og fikk resetet gass spjeld dagen etterpå.Men har vært slik siden den natten.Var for stort batteri på bilen, uorginalt da jeg kjøpte den,det tok opp i pansret med begge polene.Det virker som når den lader på mellomregisteret så et den ikke hvor den skal sende luften høres det ut som,tilbake ut eller hvor henne.Skyter og smeller ut over alt. Ville prøvd å bytte boostcontroller. en fin test kan være å fjerne boostcontrolleren, å bare prøve å regulere ladetrykket med en slangeklemme og en skru el.l rundt slangen for å "bleede". Kjørte lenge med en sånn løsning, før jeg fikk meg Boostcontroller, og det fungerte fett Du har N75 tilkoplet, selv om du har BC, ja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2010 Hvilket chip er det? Har du lest ut feilkoder? Logget under pådrag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2010 (endret) Ville prøvd å bytte boostcontroller. en fin test kan være å fjerne boostcontrolleren, å bare prøve å regulere ladetrykket med en slangeklemme og en skru el.l rundt slangen for å "bleede". Kjørte lenge med en sånn løsning, før jeg fikk meg Boostcontroller, og det fungerte fett Du har N75 tilkoplet, selv om du har BC, ja? Ja den står påkoblet ja.Brukte du klemme på slangen mellom wastegate og N75 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2010 (endret) Hvilket chip er det?Har du lest ut feilkoder? Logget under pådrag? Har ikke logget under pådrag,aldri tenkt på det,bilen var chippet da jeg kjøpte den ,men det er gjort hos TS-racing.Så chippen kommer fra dem.Men er så rart at den fungerer og går som ei kule på lav og full trottle.er kun på mellom registret den kødder.Får opp disse 2 feilene og bare de,er de 2 samme som har kommet i ett år nå.Trykktestet sytemet og det er helt tett,skiftet 2 LMM men samma greia.Har lekasje på downpipe i flexen,men kan ikke tenke meg det skal gjøre dette,tenker på 00561 feilen. 00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded Possible Symptoms Engine Jolting Increased Fuel Consumption Poor Idling/Jolting Reduced Boost Pressure Possible Causes Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Fuel Pressure too Low Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System Injector(s) faulty (i.e. coked) Possible Solutions Refuel Vehicle Check Fuel System Pressure Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks Check Injection Quantity Check Injector(s) Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/00561" 16487/P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High Possible Symptoms Probably no serious malfunctions Loss of power Possible Causes Wiring and/or connections (short circuit?) Mass Air Flow (MAF) (G70) defective Possible Solutions Check wiring and connections Check / Replace Mass Air Flow (MAF) (G70) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2010 Hmm... Har du vag-com selv? Fikk dem til å grunninstile gasspjeld skikkelig? Ingen sikringer som er gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2010 sett over dyser og brudd på ledninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 6, 2010 Hmm... Har du vag-com selv? Fikk dem til å grunninstile gasspjeld skikkelig? Ingen sikringer som er gått? Ja har vag-com selv ,spjeldet er grunninnstilt mange ganger for og eliminere dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 6, 2010 (endret) sett over dyser og brudd på ledninger Dyser kan jo være en mulighet,men rart bilen skulle bli slik over natten den gangen og bare siden jeg ble helt fri for strøm,kobler jeg av LMM så går bilen nesten overhodet ikke.Så kan ikke være denne,også siden jeg har skiftet 2,koster bare 3600 på Møller he he.Men har vært borti tråder der det snakkes om boostcontroller og problemer på mellomregisteret,men ingen som har sagt hvorfor og hva som må gjøres kanskje.Eller hva feilen direkte er og hvorfor det blir slik.Har vært ute og tatt bort BC nå og skal teste den med bare N75 i morgen.Også kjørt vagen på og slettet de 2 kodene som vanlig kommer frem.Så får man se hvordan den oppfører seg og eventuelt koder i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 6, 2010 Ja den står påkoblet ja.Brukte du klemme på slangen mellom wastegate og N75 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 7, 2010 Tok bort BC i går kjørte på jobb i dag og bilen går som ei klokke,null fjusking og nykking.Men ser den lader 1.1-1.2 på 1-2 gir,får så og lade 1.3-1.5 på topp i 3-5 gir med N75.Den går ikke i nødmodus synes er høyt trykk på N75 bare.Men merkes uten BC den kommer ikke momentant slik som før,må dra til litt så sparker den så det holder.Holder trykket nesten helt til rødt før den daler ned mot 1.1-1.2 bar.Men var litt uvant og ikke ha maks trykk på lavt turtall allerede.Er vel BC som har holdt leven med meg,skal kjøpe ny og prøve.er en Turbo XS kuleventil som har stått på,noen som har annbefalinger på ny som vil duge bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 7, 2010 Har en sånn en : http://ksr.as/index.php?cPath=487_25 Funker fjell for meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 7, 2010 Har en sånn en : http://ksr.as/index.php?cPath=487_25Funker fjell for meg:) Akk sittet og bestilt en slik.Brukte du bare controlleren eller det t.stykket og da du satte den på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 7, 2010 (endret) Virker som jeg har samme problemet, jeg har AJL motoren, men med chip fra ts og hele pakka, men kun N75 ventil. Hadde du pulserende turbotrykk på mellomgass?Virket det som motoren fikk for mye bensin og nykket for så og ettertenne bensin med et brak;)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 7, 2010 Virker som jeg har samme problemet, jeg har AJL motoren, men med chip fra ts og hele pakka, men kun N75 ventil. Hadde du pulserende turbotrykk på mellomgass?Virket det som motoren fikk for mye bensin og nykket for så og ettertenne bensin med et brak;)? Ja det kunne nesten virke slik,men nå med bare N75 så er alt i orden.Skal skifte ny BC så får man prøve og se om det er den . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 8, 2010 Yeees, det var BC ja Må få høre hva som skjer når du har fått på den nye, om det fortsetter. hvis det fortsetter, så kan det være fuelcut du får, pga du Bleeder FOR mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 9, 2010 Da ser det ut som om 1 år med tull og vas er løst.Logget bilen i dag etter 2 dager med kjøring og det er 0 feilkoder.da var det BC som holdt helvete med meg i alle disse mnd,med masse tusen brukt på deler og utallige timer under pansret.Har bestilt ny så får man se hvordan den blir da.Har derfor noe deler som er helt i orden liggende til 97 AEB.4 stk coiler,lamdasonde,LMM,2 stk resirk de orginale som står på TT delenr 710 på slutten.Noen som trenger billige deler???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 9, 2010 (endret) Du skulle bare ringt, så hadde du sluppet all skruinga flott at problemet er løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 14, 2011 Drar opp igjen denne jeg, fikk du bekrefta at det var boostcontrolleren som var feilen her? Jeg også plages med mixture adaption, men min drar reint og fint. Er bare litt trasig på tomgang når den er varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...