Anbefalte innlegg

hei, skal gå løs på å montere defa sin smartstart imorgen på bilen og har ikke montert selve varme-elemente før. ser i bruksanvisningen som følger med at jeg skal inn på slangene som sitter under oljefilteret, men det jeg ikke skjønner er hva jeg skal med de slagene oppe ved batteriet. jeg har jo kun en føler.

 

er det jeg som faktisk er dum eller???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en sperreventil som skal monteres inn der da? er det på noen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer så det nå... hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ventilen er litt viktig å sette inn Arve. Ellers får en ikkje sirkulasjonen riktig, og effekten blir dårlig... Glenn Ove Strandheim holder vel på med det samme, og har vel også fundert litt på den ventilen.(Er en tråd på det på teknisk) Jeg monterte smart start på min ifjor, og det fungerer supert:) God og varm bil sjøl i -15.. (Som er ganske kaldt her jeg bor;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gled deg til montering. Bytter heller støtdempere på passaten enn å montere en slik defa slangevarmer en gang til. Makan til trangt og trælete skal man lete lenge etter. Mangler å få montert den ventilen, så systemet fungerer ikke optimalt hos meg enda. Og nå er det 33 minus her, og frister ikke å stå i garasjen som er kald å montere den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kjem nokre bilder Arve... Vanskelig å ta når det er så trangt, men trur du skal klare å sjå korleis det er montert likevel.....

IMG_5740.JPG

Dette bildet er opp ned ser jeg nå....;)

IMG_5743.JPG

 

IMG_5744.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_5747.JPG

Dette bildet burde vel også være snudd 90 grader...

På det bildet av slangene ved batteriet ser du såvidt i ventilen på slangen nærmest batteriet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gled deg til montering. Bytter heller støtdempere på passaten enn å montere en slik defa slangevarmer en gang til. Makan til trangt og trælete skal man lete lenge etter. Mangler å få montert den ventilen, så systemet fungerer ikke optimalt hos meg enda. Og nå er det 33 minus her, og frister ikke å stå i garasjen som er kald å montere den.

 

 

hehe, trangt.. det liker vi.. jo trangene jo bedre. :) neida, jeg får se det ann i morgen. men har heldigvis tilgang til stort, lyst og godt oppvarmet lokaler.

 

 

Her kjem nokre bilder Arve... Vanskelig å ta når det er så trangt, men trur

 

tusen tusen takk Jørn. kjempe hyggelig gjordt av deg. og takk for praten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen tusen takk Jørn. kjempe hyggelig gjordt av deg. og takk for praten ;)

 

Bare hyggelig Arve! Lykke til med monteringen da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må få oppdatering i kveld nå da Arve:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, akkurat kommet inn døra nå. alt er montert på ca 3 timer. egentlig en ganske så grei jobb. jeg demoterte innsugsrøret jeg og da var det jo nesten en drøm med plass (ihvertfall til passat å være)

 

så nå skal jeg sette meg nei å sette meg inn i den fantastike kontrollen jeg har fått med. er nok et leksikon der men.. :) gleder meg til i morgen for å se om det fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det gikk bra. tror jeg faktisk bruke like lang tid på å ta ut motoren i vr6`n som jeg brukte på å montere slangevarmeren min.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det gikk bra. tror jeg faktisk bruke like lang tid på å ta ut motoren i vr6`n som jeg brukte på å montere slangevarmeren min.. hehe

 

hehe, men det siste plugget du skal montere er veldig greit å monterer. flytt litt på batteriet så kommer du fint til for å få kuttet den slangen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, men det siste plugget du skal montere er veldig greit å monterer. flytt litt på batteriet så kommer du fint til for å få kuttet den slangen.. :)

 

høres bra ut. hvordan sitter batteriet festa? mulig jeg ser det greit når jeg ser rundt der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres bra ut. hvordan sitter batteriet festa? mulig jeg ser det greit når jeg ser rundt der?

 

det sitter med en 13mm bolt på venstre side av batteriet (sett fra foran bilen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det sitter med en 13mm bolt på venstre side av batteriet (sett fra foran bilen)

 

supert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er oppdateringen at dette funker helt konge. bilen glødet som på en varm sommerdag og dette i -27 grader. inni var det vel det man kaller stue varmt med ca 22 grader. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er oppdateringen at dette funker helt konge. bilen glødet som på en varm sommerdag og dette i -27 grader. inni var det vel det man kaller stue varmt med ca 22 grader. :)

 

:):):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greier motoren å opprettholde varmen som defa kupe`vifta har gitt fra seg når du begynner å kjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva mener du?

 

har du ikke defa kupe`vifte og, eller bare motorvarmer? Om du har en ekstra vifte inni bilen, så slutter jo den å virke når du tar ut 230v til motorvarmeren vel, greier da motoren å varme opp lufta i kupe`med en gang slik at man ikke får en temp senkning ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greier motoren å opprettholde varmen som defa kupe`vifta har gitt fra seg når du begynner å kjøre?

 

Om jeg forstår spm riktig så kan jeg for min del svare ja... Motoren er såpass varm at varmen jeg får fra varmeapparatet etter oppstart holder det godt og varmt i bilen når jeg begynner å kjøre:) Og det tenker jeg at vår venn Arve også kan bekrefte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg forstår spm riktig så kan jeg for min del svare ja... Motoren er såpass varm at varmen jeg får fra varmeapparatet etter oppstart holder det godt og varmt i bilen når jeg begynner å kjøre:) Og det tenker jeg at vår venn Arve også kan bekrefte:)

 

ja, var det jeg lurte på.:) Men hvor lang tid må man bruke motorvarmeren 1- 2 timer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del lar den vanligvis stå hele natta jeg... (Driter i det lille ekstra på strømregningen: rolleyes), men 2 timer er nok sikkert nok....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, stemmer det at climaen holder det videre varmt.

 

jeg satt på min så den sto på i 4t i natt. da var det -27 grader. så tenkte det var best.

 

men, du har jo også en auto funksjon som skal gå i forhold til utetempen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.