Er det forskjell på bærearm A4 B5 med og uten sportsunderstell?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, er det forskjell?

Jeg har en -99 mod. facelift med sportsunderstell og kjøpte en bærearm øvre høyre fremme.

Da jeg demonterte den gamle og sjekket mot den nye, er den nye ca 2-3 mm lengre enn den gamle.

Dette vil vel virke en del inn på hjulstilling?

Delenr. er også forskjellig.

8D0 407 506 på den nye, 8D0 407 508 på den gamle.

Noen som er våken som vet? (eller må jeg pakke sammen og ringe Møller i morgen?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic sier, er det forskjell?

Jeg har en -99 mod. facelift med sportsunderstell og kjøpte en bærearm øvre høyre fremme.

Da jeg demonterte den gamle og sjekket mot den nye, er den nye ca 2-3 mm lengre enn den gamle.

Dette vil vel virke en del inn på hjulstilling?

Delenr. er også forskjellig.

8D0 407 506 på den nye, 8D0 407 508 på den gamle.

Noen som er våken som vet? (eller må jeg pakke sammen og ringe Møller i morgen?)

finner ikke noe på di dele nr i dele katalogen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner ikke noe på di dele nr i dele katalogen.

Hmm, ok. Jeg brukte Vagcat og fant delenr på nye delen der, men ikke den andre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-3 mm er ikke mye, kan jo være at dine gamle har blitt bøyd sli at om du måler rett over virker som di nye er lengere. Men om du måler lengden på selve arma er di like??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-3 mm er ikke mye, kan jo være at dine gamle har blitt bøyd sli at om du måler rett over virker som di nye er lengere. Men om du måler lengden på selve arma er di like??

Ser rett og fin ut, uten synlige tegn til skade eller deformasjon.

Totallengden er og 2-3mm forskjellig.

Nå vet ikke jeg mye om hjulstilling, men noen mm blir vel litt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser rett og fin ut, uten synlige tegn til skade eller deformasjon.

Totallengden er og 2-3mm forskjellig.

Nå vet ikke jeg mye om hjulstilling, men noen mm blir vel litt??

ja, om dette er riktige deler, så bør du iallefall ta ny forstillingskontroll. jeg gjorde ikke det på min, men har ikke merket noe slitasje eller skjevheter i rattet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, om dette er riktige deler, så bør du iallefall ta ny forstillingskontroll. jeg gjorde ikke det på min, men har ikke merket noe slitasje eller skjevheter i rattet.

Ok. Monterer sammen jeg, så får jeg bilen på hjul igjen. Står på jobben og skrur og bilen burde vært ute i morgen tidlig, hehe.

Takk for innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en hel drøss med forskjellige av disse og spesielt på din årsmodell pga modellendringer i 1999.

Lever tilbake den som er ubrukt og bestill samme som du har.

Ps. fant forøvrig ikke noen med "508" som siste siffer hos http://www.vagcat.com men "505" "506" "509" og "510" med div bokstaver bak. Så møller har nok noen uriktige opplysninge om din bil i sitt register.

Har selv hatt problem med dette men det er fordi min bil ble spesialbestilt med 2L og automat av møller norge. (kun levert 4 stk) som demo-biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en hel drøss med forskjellige av disse og spesielt på din årsmodell pga modellendringer i 1999.

Lever tilbake den som er ubrukt og bestill samme som du har.

Ps. fant forøvrig ikke noen med "508" som siste siffer hos http://www.vagcat.com men "505" "506" "509" og "510" med div bokstaver bak. Så møller har nok noen uriktige opplysninge om din bil i sitt register.

Har selv hatt problem med dette men det er fordi min bil ble spesialbestilt med 2L og automat av møller norge. (kun levert 4 stk) som demo-biler.

Monterte tilbake den gamle for å få bilen på hjul igjen.

Snakker med Møller i morgen..

Takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.