Audi TT og instrument problemer

Anbefalte innlegg

Hei der godt folk, noen som har noen tips vedr. dette? altså bensinmåleren viser veldig avvik fra realiteten. Har lest litt og skjønt at det er et problem, men er eneste løsningen å kjøpe et nytt orginalt et? Eller finnes det noen måte å fikse dette på rimligere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tankgiver elementer er like vanlig på tt som instrument. sjekket de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, kjemt problematikk dette her, står mye om det på ttforumet, flere fikk dette dekket av leverandøren, men det var i england. men du kan jo forhøre deg med møller og høre hva de har og si. Men instrument feil er et kjent problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der vil de si, 3 år garanti fra ny om bil er kjøpt i norge og 100000km. 2 år om bilen er import. Om bilen er kjøpt ny hos møller så har man 5 års reklamasjonsrett ovenfor de som på ingen måte er en garantirett... som mange tror, men en rettighet til å klage på ting (ikke en rett til å få gratis rep). eneste mulighet sånn jeg ser det er delegaranti om instrumentet er byttet med et nytt fra en autorisert audi forhandler innen for et tidsrom på 2 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde kjøpt meg en ny tanksensor i første omgang og sjekket om det blir bedre. Den kan umulig koste mye på møller. Er det FWD du har har jeg en liggende om den skulle være skrekkelig dyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svarene,

har vært i kontakt med Møller for sikkerhets skyld, samt sjekket opp service historikken på bilen.

Jeg kunne ha byttet elektronikken i tanken, men da instrumentet bærer preg av andre symptomer som jeg har lest om så vil jeg tro det er instrumentene. Forresten kan jeg opplyse om at det er 8000kr for dette + 1800kr i arbeide hos Albjerk Auto i Drammen. ikke 15k+ som noen rundt om har pratet om.

Og nei, dette er en Quattro ikke FWD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? Koster det ikke mer enn 8000,- + 1800,- i arbeid å få skiftet hele instrumentet hos Albjerk?

Møller Slependen skulle ha 12.300,- Det har jeg fått et skriftlig tilbud på. Uten rabatt for øvrig. Vet ikke hvor mye den er på her jeg.

Hvis det stemmer så piler jeg bortover til Albjerk før de ombestemmer seg. Har vi rabatt hos Albjerk?

Lurer og litt på hva det kan koste borte i sverige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende albjerk hadde et sånnt instrument på lager fra en tidligere feilbestilling feks da.. ofte sånnt skjer og om det blir liggende lenge da så selges det ofte på tilbud:) Eller så er ting bare dyrere på sossesiden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da har jeg fått skriftlig prisoverslag både fra Albjerk og fra Sverige.

Albjerk skulle ha 13.200,- nesten en tusenlapp mer enn Slependen.

Nilsson Bil i Strømstad skulle ha 11.500,- SEK, per i dag blir dette 9200,- NOK med 0,8 i kurs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

fikk du en løsning på instrumente på bilen din???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.