Anbefalte innlegg

Er det plass til 9,5x19 med ET45 på en C4 S6?

 

-Hvordan vil det passe med hjulbuene foran og bak?

-blir det lite plass i innerskjermer foran?

-Har plan om 245/35 dekk

 

Er ute etter en konkret svar på dette, på forhånd takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5mm høyere innpress enn originalt. Jeg er ganske sikker på det kan bli bli problemer innover mot fjærbeinet foran. Altså at felgen tar i fjærbeinet. Om det går er det ikke med mange tidels mm isåfall. S6 plus bruker 255/40-17 rund baut, så det skal gå klar av styrekula mtp dekkdimensjonen du tenker å bruke. Bak går det fint. Bruker selv 10,5x18 m/265 dekk bak på min. Det går akkuratt med lite negativ camber. Med mye negativ camber og mye senk går det i innerskjermen innover, med både dekk og felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, om det ikke går foran kan eg bruke tynne spacere da..Men hvordan vil desse felgene passe i forhold til hjulbuene? blir hjulene for mye utenfor? Til opplysning er bilen senket med 35mm Eibach fjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke spacere ja. Nå kjenner ikke jeg til eksakt hvor lav disse bilene blir foran med 35mm Eibachs, men er den forholdsvis lav vil nok ikke skjermbuer like 245-dekk om innpresset kryper under 40. Du burde også være oppmerksom på at mange såkalte "kantfelger" har såpass lav backsetting at det kan bli problemer med å få de over HP2-kalliperne dine.

 

Utseendemessig vil de sitte passe langt ut, men langt fra ekstremt. Til sammenligning: ytterkanten på et 225 dekk med ET35 bygger eksakt like langt ut som ytterkanten på et 245-dekk med ET45. Om felgen "poker" litt ift dekket gjør jo ingenting. :) 9,5x19 rundt blir bra. Kjør på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 235/35 på 8,5" felg og innpress er 32. Ligger bilder i tråden min om du vil se hvordan ET32 blir på S6 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt, håper det går bra:)

 

Er det noen som med sikkerhet kan si at 9,5x19 ET40 går klar framme på en S6?

Skal bestille meg noen felger fra USA, og har valget mellom 8,5 framme med en ET32 eller 9,5 ET40..

Har lyst på litt bredde framme, men litt kjipt om jeg finner ut at det ikke går..

Bak vil det vel neppe by på problemer med 9,5 ET40?

 

 

 

 

Jeg har 235/35 på 8,5" felg og innpress er 32. Ligger bilder i tråden min om du vil se hvordan ET32 blir på S6 :)

 

Har du et bedre bilde av framfelgen? Er det mye å gå på ut og innover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som med sikkerhet kan si at 9,5x19 ET40 går klar framme på en S6?

 

Det skal gå....akkurat. ;) 235/35 foran og bak er en fin kombo med 9,5x19 i alle hjørner, eventuelt 245/30 om ikke bilen er altfor lav foran.

 

Vær obs på at HP2 caliperne på bilen din krever at felgen har litt avstand til baksiden av eikene fra anleggsflata mot navet. På endel kantfelger og visse konkave felger kan denne avstanden være ganske liten (for å utnytte maks kant/konkavhet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.