#1 Skrevet Januar 7, 2010 Hei jeg har en bekjent som har en passat 3b 1,9 tdi. så har verkstedet sagt at ho må bytte dynamo fordi den lader 13,5 volt. di sier at 14,1 skal den lade, er det bare meg eller virker dette hull i hodet ? 14,4 volt er optimalt men skal vel klare seg fint med 13,5? enten lader den eller så lader den ikke vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2010 13,5 volt er litt lavt ja. bør lade 14- 14.5v men hvis hun ikke opplever noe problem slik den lader nå er det jo bare å kjøre i vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2010 13,5 volt er litt lavt ja. bør lade 14- 14.5v men hvis hun ikke opplever noe problem slik den lader nå er det jo bare å kjøre i vei. okei, ja for hun får ikke startet bilen på morran med minus grader. men så blei batteriet testet og viste 25 % så batteriet er dårlig og da pleier det vel ofte og bli lite motagli for strøm? men når den først er startet så kan hun kjøre med den. men er vel 14,4 som er optimalt men er vel sjeldent man oppår dette. når jeg byttet på audien fikk jeg 14,2 med helt ny dynamo:confused: takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2010 13,5 er alt for dårlig og grunnen til at batteriet har blitt ødelagt. Man må opp på minst 14,4 volt ved 10-15 grader pluss for å få fulladet batteri. Over 14 volt er under tvil akseptabelt i milde områder, men under 14 er helt uholdbart og er å be om ødelagt batteri og problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...