#1 Skrevet Januar 7, 2010 (endret) Noen som har noe tips? Bilen rister når jeg kjørere i 60km/t og oppover. Ikke veldig mye, men kjenner at det er noe som er i ubalanse. Har avbalansert hjula, tatt firehjulskontroll, byttet skiver og klosser foran. Lurer på om det kan være oppheng til mellomaksel. Bilen er 2002 mod, gått 105.000km Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2010 Hvilked girkasse har du, manuell eller automat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2010 sjekk foringene i opphenget.. hjalp hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2010 6 trinns manuel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2010 omtrent alle biler rister jo om vinter, man får snø og is i hjulene.. men regner med du har sjekket det da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 9, 2010 Ja det har jeg sjekket Har hatt bilen inne til tining. Skal under bilen en tur i dag og skjekke oppheng til mellomaksel og dif. bak, mulig jeg finner noe der. Bilen rister konstant etter ca 60 km/t. Ikke noe risting i rattet. Noen som kjenner til dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2010 Hadde risting i en golf4 jeg har. Der var det den ene demperen bak som var årsaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2010 Var å prøvde bilen med sommehjula, ristingen ga seg da. Blir nok nye felger i helga. Kjøpte nye dekk i år, noen som har vært borti dekk som har gitt risting og ikke felgene. Kiipt å kjøpe felger og så er det dekkene som ikke er bra. Kjøpte Nokian Hakka R, nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2010 kan være bare dekka og ja. så prøv andre dekk på felga. er det feks samme dim som på sommer kan du krossbytte de og se om feilen flytter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2010 Kan være høydekast i dekka... Jeg sliter også med det samme på min 04 Touran. Tror at det er felgene (stål) som er årsaken hos meg. Møller bytta 2 nye dekk foran på garantien, uten at det hjalp. Kan seff være bakdekka som har høydekast, men jeg skal la Møller styre med dette. Dem vil jo ikke høre på folk som "kjenner" bilen sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2010 På bilen min er det dekkene som er urunde, men den har jo også stått på vinterdekkene uten å bli brukt i flere år. Du vil antakligvis se det når du snurrer dekkene i balanserings maskinen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 22, 2010 Har hatt flere kina-dekk som har fått høydekast..og faktisk matrialutfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2010 Takk for alle svar Har 16" på vinter og 17" sommer, så kryssbytte går dårlig. Hvordan kan jeg finne ut om det er dekka eller felgene? Har ikke utstyr selv, så jeg må innom en dekksjappe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 23, 2010 Dra innom Dekkskift på Rælingen og få dem til å sjekke hjulet Høres veldig ut som kast i selve dekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 25, 2010 Der fant jeg muligens ut hva som var årsaken til ristingen på min bil - sprukket felg (stålfelg!!!). Bilen er inne hos Møller. Felg er bestilt, så nå er det bare å vente. Håper du finner ut av det på din bil. IKKE gi opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 26, 2010 Var innom Johs Bjerke på Bryn i dag. Fikk de til å sjekke dekk og felger. Gutta der har forresten sinnsykt bra service. Dekk og felger er i orden. Har nye Nokian Hakka R 205/55 16" med org. Audi felger. Fortsatt er det risting. Er så irriterende å ikke finne feilen. Som Morten sier her, så kan det være demperne bak. Ikke noe risting i ratt, satt parret foran bak og parret bak foran. Ingen forskjell. Bilen har gått 105.000km Er det normalt at demperne må byttes da?? Er det noen som kjenner til om det kan være mellomakselen?? A3 8L 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...