#1 Skrevet Januar 7, 2010 Tenkte å bytte turbo i dag, men oppdaget at kompresorhuset(i alu) var motsatt rettet. Er VNT turbo fra Garret det er snakk om. Slik er min orginale: Slik er den nye: Kan man snu denne(den i alu) 180 grader eller blir det bare krøll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2010 Ja,er bare og løsne boltene og vri utblåset i ønsket posisjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2010 Ja,er bare og løsne boltene og vri utblåset i ønsket posisjon. Riktig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2010 På de fleste turboer kan både kompressorhus(alu) og eksoshus(støpejern) vries akkurat slik du vil, bare pass på att delen i midten, senterdelen der olja går inn og ut, står slik att olje inn og ut står bortimot helt loddrett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2010 (endret) knall! dvs bare løsne boltene som holder alu huset og vri 180 grader? Da blir det snurrebytte i dag Edit: men er til tdi(VNT turbo) men er samme der også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2010 gikk ut nå for å sjekke og var bare å snu på det Hadde ingen innvirkning på olje tilførselen osv.. Så da får jeg satse på jeg får ut den andre snurra uten problemer Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2010 Anders, denne kunne vel også vært grei? http://www.kermatdi.com/servlet/.95b8c938/-strse-43/VNT-dsh-17-hose-adapter-%28without/Detail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2010 ja skulle hatt den! Men går vel greit å bruke en vanlig silicon slange enn så lenge? Er jo en del større utgang på kompressorhuset på 1749VA kontra VNT15.. Så tenkte bare å sette på en silicon overgang enn så lenge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2010 Så lenge du får det tett så er det samme hvilken løsning du bruker Går sikkert med silikon overgang også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2010 går nok for en slik atapter, men hvis jeg får det til å fungere enn så lenge med silicon slange så prøver jeg det.. selv om det er kun blå(*grøss*) de har som hyllevare hos torshov.. hvis ikke man kan få tak i slanger andre steder med en gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2010 Bytter du IGJEN eller er dette den turboen jeg trodde du allerede hadde byttet:p: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 8, 2010 Bytter du IGJEN eller er dette den turboen jeg trodde du allerede hadde byttet:p: klø : Det er PD130 turboen, altså den turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 8, 2010 aaaaaah så trangt!!! Kommer jo ikke til! dvs jeg kommer til med den minste skralla, men 0 moment i den, så får ikke løsnet boltene som turboen er festet i eksosmanifolden.. Sitter BOM fast Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 8, 2010 aaaaaah så trangt!!! Kommer jo ikke til! dvs jeg kommer til med den minste skralla, men 0 moment i den, så får ikke løsnet boltene som turboen er festet i eksosmanifolden.. Sitter BOM fast Noen tips? Kommer du ikke til med 2stk fastnøkkler heller? altså koble de sammen så du 2x lengde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 8, 2010 Prøver du ovenfra eller unnenfra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 8, 2010 Noen tips? Ta motoren ut av bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 8, 2010 Ta av manifolden selv om det er litt ekstra jobb. Muligens så må ta ta av innsugsmanifolden også, men da kan du jo rengjøre denne i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 8, 2010 Innsuget er jo enkelt å plukke av, og da er det jo "danseplass" nedi der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 8, 2010 (endret) innsuget er av og ligger i diesel og godgjør seg.. ca 5mm koks i veggene! Helt sykt grodd igjen! Men det ene dekselet til å blokkere EGR passet ikke til min Så bestilt nytt(dvs må ha 2 av di største), men modifiserer det ene jeg har nå til å funke i 1 uke Men er de nederste boltene på turboen jeg ikke får av ovenfra er stort sett det jeg har prøvd da det er usansynlig trangt nedenfra.. tenkte å ta av manifolden like gjerne, men vanskelig å komme til pga turboen dekker 2-3 bolter Så ned med travers, 1 motorfeste hadde gjort jobben en de lettere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 8, 2010 ingen som har tips noen noe bra verktøy som biter fra seg og man kommer til med på trange plasser? Må være 6kant da 12 kant bare runder mutteren iom de er rustne og blitt bløte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 8, 2010 Luftskralle..heh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...