Kan man snu kompressorhuset på turboen?

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte turbo i dag, men oppdaget at kompresorhuset(i alu) var motsatt rettet. Er VNT turbo fra Garret det er snakk om.

 

Slik er min orginale:

181902_2.jpg&width=370&height=

 

Slik er den nye:

487704_2.jpg&width=370&height=

 

 

Kan man snu denne(den i alu) 180 grader eller blir det bare krøll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,er bare og løsne boltene og vri utblåset i ønsket posisjon. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,er bare og løsne boltene og vri utblåset i ønsket posisjon. :)

 

Riktig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de fleste turboer kan både kompressorhus(alu) og eksoshus(støpejern) vries akkurat slik du vil, bare pass på att delen i midten, senterdelen der olja går inn og ut, står slik att olje inn og ut står bortimot helt loddrett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

knall! dvs bare løsne boltene som holder alu huset og vri 180 grader? :D

 

Da blir det snurrebytte i dag :D

 

Edit: men er til tdi(VNT turbo) men er samme der også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk ut nå for å sjekke og var bare å snu på det :) Hadde ingen innvirkning på olje tilførselen osv..

 

Så da får jeg satse på jeg får ut den andre snurra uten problemer :)

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skulle hatt den! Men går vel greit å bruke en vanlig silicon slange enn så lenge? Er jo en del større utgang på kompressorhuset på 1749VA kontra VNT15.. Så tenkte bare å sette på en silicon overgang enn så lenge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du får det tett så er det samme hvilken løsning du bruker : ja : Går sikkert med silikon overgang også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går nok for en slik atapter, men hvis jeg får det til å fungere enn så lenge med silicon slange så prøver jeg det.. selv om det er kun blå(*grøss*) de har som hyllevare hos torshov.. hvis ikke man kan få tak i slanger andre steder med en gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter du IGJEN eller er dette den turboen jeg trodde du allerede hadde byttet:p: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter du IGJEN eller er dette den turboen jeg trodde du allerede hadde byttet:p: klø :

 

Det er PD130 turboen, altså den turboen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaaaaah så trangt!!! Kommer jo ikke til! dvs jeg kommer til med den minste skralla, men 0 moment i den, så får ikke løsnet boltene som turboen er festet i eksosmanifolden.. Sitter BOM fast :(

 

Noen tips?

 

 

:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaaaaah så trangt!!! Kommer jo ikke til! dvs jeg kommer til med den minste skralla, men 0 moment i den, så får ikke løsnet boltene som turboen er festet i eksosmanifolden.. Sitter BOM fast :(

 

Noen tips?

 

 

:(

 

Kommer du ikke til med 2stk fastnøkkler heller?

altså koble de sammen så du 2x lengde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver du ovenfra eller unnenfra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips?

 

Ta motoren ut av bilen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av manifolden selv om det er litt ekstra jobb. Muligens så må ta ta av innsugsmanifolden også, men da kan du jo rengjøre denne i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innsuget er jo enkelt å plukke av, og da er det jo "danseplass" nedi der.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

innsuget er av og ligger i diesel og godgjør seg.. ca 5mm koks i veggene! Helt sykt grodd igjen!

 

Men det ene dekselet til å blokkere EGR passet ikke til min :( Så bestilt nytt(dvs må ha 2 av di største), men modifiserer det ene jeg har nå til å funke i 1 uke :)

 

 

 

Men er de nederste boltene på turboen jeg ikke får av :(

 

ovenfra er stort sett det jeg har prøvd da det er usansynlig trangt nedenfra.. tenkte å ta av manifolden like gjerne, men vanskelig å komme til pga turboen dekker 2-3 bolter :( Så ned med travers, 1 motorfeste hadde gjort jobben en de lettere :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har tips noen noe bra verktøy som biter fra seg og man kommer til med på trange plasser? Må være 6kant da 12 kant bare runder mutteren iom de er rustne og blitt bløte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.