#1 Skrevet Januar 8, 2010 Skal prøve å beskrive problemet så godt jeg kan; Av og til når jeg kjører inn i f.eks kryss eller rundkjøringer og bremser bilen til gangfart, for så og trykke inn clutchen, så detter turtallet veldig, helt ned til 300-400rpm. Som regel så stabiliserer det seg innen et halvt sekund til 950rpm, men av og til detter turtallet helt med en gang og motoren skrur seg av. Selv når motoren er varm. Har byttet en gummi-luftslange det var lekk i, samt byttet det elektriske stykke til tenningslåsen, men dette hjalp ikke. Har sjekket med VAGCOM men der sto det ingenting nevneverdig. Noen som har vært borti samme problemet eller har tips til hva som kan sjekkes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2010 Vakuumlekkasje er vel en kjent synder med de symptomene der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2010 Tomgangsregulator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2010 Takk for tips! Men vet dere mer spesifikt hvor det kan være vakuumlekkasje og hvor tomgangsregulatoren befinner seg? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2010 Vet ikke om jeg virkelig burde vite hvilken bil du har (Beklager at jeg ikke vet det om jeg burde det...). Men ser ingen beskrivelse av motor og evt modell annet en det som står i signaturen.. A4 er vel levert med noen ulike motorer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 9, 2010 Ah hehe min feil. 1.6 liter 74kW ARM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2010 Forklar bedre når dette skjer. Skjer dette hver gang du trykker ned clutchen? Jeg har hørt flere som har liknende problem med 1.6, jeg har det også, men ikke så alvorlig at den dauer.. bare et lite hopp. Du bør koble til vagcom og se nærmere på gasspjeldhuset (gruppe 98 på engine controlleren). Prøv å resette det og se om det fungerer skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 9, 2010 Har samme problemet på Golfen til kjerringa med 1,6. Absolutt ingen feilmeldinger i VagCom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2010 Ta av slangen fra luftfilteret, dra i gassvaieren og se om det er mye sot o.l. i og rundt gasspjeldet. En skikkelig rens kan gjøre mye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 9, 2010 Det skjer hver gang man trykker inn clutchen ja. Skal prøve noen av tipsene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2010 Sjekk slangen mellom luftfilter og innsug.... Hadde akkurat samme problemet med -00 golfen til brodern her i jula. Fant lekkasje i slangen fra veivhusventilasjonen der denne går innpå innsugslangen, så motoren trekte falsk luft der. Fikset det og bilen gikk som en klokke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...